fridarannar

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Frida Rännar - 1 februari 2011 22:12

Idag stod dressyr på schemat.


I början red jag på lilla Ronja för att rida igenom henne lite. Hon var lika taggad som alltid men blev rätt sur när jag satte mig i sadeln. Slängde upp huvudet och försökte sig på något i stil med att slicka öronen bakåt och trycka sig in i sargen..

Hon lyckades ungefär två steg sen gav hon sig och gick som en klocka under hela tiden. Hon slappnade av och började frusta massor. Kanske var det inte så tokigt med en genomkörare iaf?


Linn red på Jackpot under tiden och dom är så söta!

Jackpot leker ridskolehäst och är lite sådär halvdryg, struntar i hennes skänkel (inte för att dom når så långt under sadeln men..), vinglar iväg och lägger till sina kamelgångarter som han älskar (dvs slowmotion).

Efter ett tag fick hon igång honom bra och då gick det hur fint som helst. Urgulligt..    


Satte mig upp på J efteråt och kände igenom honom. Kunde inte annat än konstatera att..Ja, allting sitter. Han är lydig framåt och tillbaka, han är avslappnad, kan gå hög och väldigt låg form, flyttar för skänkeln och är positiv till arbete. Blev lite galoppjobb sen gav vi oss.

Underbara häst!


Stannade kvar och tittade på Linn som hopptränade. Gick bara bra!


Imorgon ska lilla Grå till tandläkaren, fick flyttat tiden två dagar framåt.

Håller tummarna att allt är bra!


Sommar..kom hit nu!

  

  

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards