fridarannar

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Frida Rännar - 28 februari 2011 21:52

Det har varit mycket under helgen och därför dålig uppdatering.


Helgen bjöd på Ponnytävling för hela slanten.

Det gick superbra för Linn.


Första rundan på lördag. Ronja 2:a, Apache stressad men felfri i grunden och Linn gick klokt nog ut i omhoppningen.

Söndagen. Ronja 1:a Apache 2:a i samma klass.

Apache gick även LA:n med en superrunda, tyvärr ett ner i omhoppningen.

3 priser på fem starter första tävlingen för i år.. inte dåligt!


Jackpot fick vila på söndagen och det tyckte han var lite onödigt så han hoppade ut från hagen och drog några repor runt bland hagarna.

Självklart så var han olindad (står ju alltid annars lindad) , men dagen innan hade han tagit av sig en linda och totaltförstört den i fyra bitar.

Då det inte finns (observera även tidigare inlägg) några som helst stallbandage i marinblått i HELA Umeå så har det inte blivit något nyköp. Verkar som att man måste köpa gröna Fleecebandage om man ska få sig några...typiskt!


Iallafall så hade han lyckats med tre små sår som ara var ytliga. TACK snälla gud för den turen som var på min sida!


Lite oplanerat blev det 50 min skritt för honom idag då jag har varit helt upptagen ikväll.

Imorgon blir det trimm i ridhuset då jag fick höra att Onsdagen bjuder på banträning i stora ridhuset.

Perfekt inför helgens tävlingar!


Nu tackar jag för mig sålänge, hej svejs!


BJuder på en gammal bild på Linn och Apache från i sommar.

  

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards