fridarannar

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Frida Rännar - 17 februari 2011 22:34

Lilla Grå blev frissad igår så nu är han fin igen!   


Idag red jag bara aktivt ungefär 30 min i ridhuset då han var aningens varmare i ett ben. Tror inte det är ngt allvarligt alls men jag kände ändå att jag ville sätta mig upp på honom för att känna att han var normal. Och det var han ju absolut! Efter passet så var alla benen lika varma, men jag kylde dom med kallvatten ifall att det skulle vara något.


Imorgon ska jag försöka hinna putsa upp allt läder ordentligt och stöka i skrubben lite.


För övrigt så är nu även Sundsvallstävlingen ute och jag har anmält mig.

Då jag med erfarenhet vet att Jackpot inte alls trivs i deras ridhus så går jag ner i klasserna lite och går in i en 115 på fredagen för att försöka få en hyffsat bra första "stök" runda. Anmälde både 120 o 130 på lördag då jag fick beslutsångest om vilken jag ska rida. På söndag anmälde jag 120 vilken jag bara rider om han inte känns kanonfin, då rider jag 130 cm.

Hoppas så klart att han ska chocka mig och visa att han nu faktiskt blivit vuxen och sansad..


Till sist. Något störande..Det finns INTE en enda cob-grimma i Marinblått i hela Umeå. Och då har vi ju ändå minst tre hästshoppar. Dåligt, varför verkar det som att alla andra har min smak för blått för??


  



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards