fridarannar

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Frida Rännar - 31 augusti 2011 23:00

Det går inte att beskriva hur glad man blir när en människa tänker på en i en speciell sittuation.

Jag har under hela sommaren använt mig av hovslagare som aldrig skott J förut. Då han måste skos på ett speciellt sätt som dom inte riktigt kunnat göra så har jag mått väldigt dåligt över detta och det har satt sig i huvudet på mig att hästen ska gå omkring skodd som han inte brukar se ut. Jag har för första gången (faktiskt!) haft glappa skor och tappskor i sommar.

Men så idag så ringde min ord. hovslagare, som skott J sen jag fick honom och sa att han tar honom på en gång då han ändå var i stallet men eg. inte hade tid. Samtidigt berättar han att han kommer att åka bort några månader framöver och ville få göra J innan. GISSA om jag blev glad!?

När jag kom till stallet så var hovarna i det skick dom ska vara i och vi har nu nollställt allt som jag mått dåligt över. Tack ännu en gång för att du tänkte på mig.


Det blev en mysig ridtur i skogen ikväll. Till en början väldigt lugn, men när vi började galoppera så bestämde sig alla hästar för att dra på farten lite. Det hela fortsatte med att alla vi tre hängde i tyglarna tills vi knappt orkade längre. Då först fick vi ner tempot, och hemvägen gick mycket bättre.


Kanske kanske... med lite tur så väntar jag ett paket imorgon!


 






Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards