fridarannar

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Frida Rännar - 4 oktober 2012 23:41

Vi var på BVC för vägning och mätning idag.


6720 g och 63 cm lång.
Guldklimpen!

Av Frida Rännar - 4 oktober 2012 23:40

Idag stod middagen på bordet kl 22. Bättre sent än aldrig.

Blev många timmar i stallet idag och orsaken till det var två glappande bakskor och en klippmaskin med väldigt slöa skär.
Med lite hjälp av Sara så sömmade vi om ena bakskon på Jp och precis när jag ska ge mig an den andra, helt dyngsur i svett (tro mig, nu vet jag precis vilka muskler som är helt obefintliga, fy vad jobbigt) så får jag höra att Tore hovslagaren är på väg till stallet. Lycka! Jag slängde verktygen och bestämde mig för att övertala honom om hjälp eftersom jag ändå varit så duktig med den ena hoven. :) Behövdes inte så mycket övertalning, på 3 minuter satt även den andra skon fast igen! Pjuuh... Så lätt det såg ut för honom då.. Helt galet. Bli aldrig Hovslagare, eller förresten bli gärna det så vi som inte orkar slipper göra det själv. Plötsligt kändes det inte längre så farligt dyrt att betala för jobbet. Dock så tror jag ju inte att jag ska vara såhär svag resten av mitt liv.. Men jag ska då aldrig bli Hovslagare.

Nä nu blir det lite sömn. Imorgon ska jag till tant Tandläkare. Wish me luck!!

-Hugo och pappa busar när jag är i stallet)
"Hoho! Hur tar man sig in i den här?":)

Av Frida Rännar - 4 oktober 2012 12:40

Hugo 4 dagar vs 4 månader.
Mycket händer på 4 månader :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards