fridarannar

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Frida Rännar - 7 oktober 2012 22:39

Den här dagen blev också en bra dag :)

Jackpot har varit kanonfin båda sina starter!
Första klassen var han verkligen överladdad! Han är så kul när han är sån.. Man behöver liksom bara åka med.. Det enda som jag måste tänka på är att i det läget inte rida med så mkt ben för då får vi liksom all fart med oss rakt fram i sprången istället för uppåt..
En lite ojämn runda då jag fick hålla i honom ganska mycket men han kändes så himla fin ändå!
Jag hade till den här tävlingen bytt ner till ett par snällare sporrar för att se om jag störde honom mindre och det blev en otrolig skillnad!! Han hoppade runda språng och det blev inte ett enda kråksprång som han gjort tidigare tävlingar. Fick ett skitpet på näst sista hindret i omhoppningen då vi kom lite för nära och jag svängde i luften. Men vi hade snabbaste tiden och tog 2:a platsen :)

I 120 så var det tidshoppning och min plan var att rida med en bra galopp men inga snäva svängar då det här var vår första 120 -start efter uppehållet.
Fick en jättebra känsla från start. Egentligen så var det faktiskt väldigt länge sen jag red så bra(!) allting bara stämde för oss och han var så med mig hela tiden. Sista hindret föll däremot.. Jag gav upp lite för tidigt och det låg ur en liten knivig sväng där jag hade behövt supporta lite mer. Men vad gör det när allt annat kändes så bra!! Äntligen är vi påväg tillbaka! :)
Snabbaste tiden igen och tog 2:a platsen ännu en gång. Kul!

Så sammanfattningsvis är jag hur nöjd som helst över dagen. Dels för att jag kommit på varför han hoppat så dåligt, pga sporrarna och för att han gjort ännu en tävling med nerverna på plats?! Kanske även min lilla just börjar mogna nu, haha!

Kul var det också att Emma och Linn tagit så fina priser, och att dom båda två blev KLubbmästare! Grattis tjejer!

Filmer kommer.. Nu sängdags, helt utslut i kropp och huvud :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards