fridarannar

Alla inlägg under februari 2013

Av Frida Rännar - 22 februari 2013 08:59

<3

Av Frida Rännar - 21 februari 2013 21:02

Häst häst häst

Hugo har varit med farmor och faster Linda hela dagen och jag har spenderat ungefär hela dagen i stallet med Linn och motionerat alla hästar.
Jp och grace fick galoppera i skogen och appe gå på banan. Lilla jackpot hoppade vi i stora ridhuset.

Eftersom jp vägrar gå där det är nysnö i hagen så har jag nu även handskottat hagen så han trampar upp överallt. ( bortskämd/lat/fjollhäst.nu )

Är nu anmäld till årets första tävlingar som blir på hemmaplan.
Om allting nu går enligt planerna så blir det debut på 135 andra tävlingen. :)

Av Frida Rännar - 21 februari 2013 20:51

Letar ni ponny i storlek C-ponny så kan jag starkt rekomendera er att direkt åka och prova Hippologums ponny Jackpot som är till salu.

Jag har idag provridit honom för första gången och han är verkligen superfin.
En mycket välriden ponny som rör sig fint, mjuk i handen och känslig för alla hjälper. Han har ett jättefint hopp och en mycket bra galopp. Byter galopp för hjälperna och vänder på en 5 öring.
Riden och utbildad av vuxen senaste tiden.
Snäll att lasta, sko, klippa och rida ut på. Vad mer kan man begära. Åk och prova!

Han ska starta tillsammans med mig till helgen.

Av Frida Rännar - 21 februari 2013 19:50

Har nu satt upp Hugos nya gardin :)

Av Frida Rännar - 21 februari 2013 08:44

Har länge funderat nu varför jag plötsligt inte kan fota med blixt på telefonen utan att det ska bli en tjock rökig dimma över bilderna.

Nu har jag provat det mesta och kom fram till problemet.
Det är mitt case-mate skal som förstör. När jag tar av det så blir bilderna helt som vanligt.
Måste alltså vara så att skalet reflekterar för ljust.

Världslig sak jag vet.. Men ändå irriterande att dom då tillverkar skal som stör kameran. Jag kan ju omöjligt vara den enda med detta problem...

Får helt enkelt köpa mig ett nytt skal :)

Av Frida Rännar - 19 februari 2013 20:25

Så var denna dagen snart till ända.

Lönedagen var bra, som vanligt!
Känner mig lite moddig i huvudet. Kanske för att man inte riktigt " varit på jobbet " både fysiskt och psykiskt senaste 10 månaderna.

Longerade Jp idag. Har gjort det väldigt mycket senaste veckan av den anledningen att han helt enkelt blivit för lydig på backen och nästan blivit försiktig. Minsta lilla jag tänker eller agerar så får jag effekten *20 och det blir inte riktigt bra. Han hamnar bakom hand, ja mer än vanligt, och spänner bara ihop sig.
Efter att jag longerat honom inspänd väldigt lång och låg förra veckan 3 dagar i rad hade jag en HELT annan häst. Framåtbjudning och han var djup och avspänd i halsen. Precis som den underbara känsla man har på honom nästan jämt. Han är verkligen helt fantastisk och just nu är han så himla formbar.

Kom hem vid middagstid från stallet och myste med Hugo i hans rum. Vi lekte med alla leksaker och lyssnade på barnkammarbokens cd skivor med alla fina barnsånger. :)

Nu egentid med J då barnet sussar sött!

Av Frida Rännar - 18 februari 2013 22:43

Lyxigt att få ha Jocke hemma en måndag när han dessutom varit ledig fre-sön. Känns som att jag kan vänja mig vid hans nya schema. Jo det går bra ;)

Idag har vi fixat transporten som fick bli stående på Hippo då ena däcket slitits ner efter att hjulet låste sig.
Vi Lämnade in däcket till Jockes kompis på HB däck och fick ut ett helt nytt. Åkte och satte på det men bromsarna låg fortfarande på. Efter lite mek lyckades J få vajern att släppa.
Nu står den i garaget och är redo för nästa tur.

Hann med lite ärenden innan Jocke fick besök här hemma och då passade jag på att göra stallet.

Kvällen ägnade vi åt Hugos rum.
Han har fått en ny lampa, lite krokar, en bokhylla, matta, ljusslinga och förvaringslåda. Så allt kom upp ikväll. Självklart blir det marin och turkosfärgat i hans rum och det blev så mysigt!
Han blev helt vild och körde runt i sin ferrari och skulle ta i allt han bara kom åt.. Shit vad vi kommer få springa när han kan gå.. Hjälp!!

Imorgon ska jag jobba. Jo ni läste faktiskt rätt.. Det är den årliga "stora lönedagen" på Folkets Hus och tillsammans med min mor ska vi självklart gå på den. Känns roligt!
Hugo ska vara med farmor på fm och pappa J slutar till lunch och hämtar hem honom då.

Nä, nu lite sömn. Godnatt folket!

Av Frida Rännar - 17 februari 2013 16:08

Dagen blev minst sagt inte som planerat.

Familjen klev upp och fikade. Packade ihop oss för att åka och hämta hästen.
Jag hämtade mamma och Jocke skulle hämta transporten.

Väl i stallet så ringer Jocke och upplyser oss om att dom har bildat en snöhög precis jämt med transporten så den sitter fastkilad.
Där står Jocke utan spade och ska försöka skotta fram den..
Efter ungefär 45 min har han lyckats få fram däcken så dom är snöfria men bilen kan ändå inte dra lös finkan. Och då är Volvon ändå stark, samt har 4-hjulsdrift. Suck...
Ungefär efter 1 timme får jag höra att han funnit en spade och lyckats dra ut den med lite våld.

Väl på hippo så slängde vi in hästen och ska precis rulla iväg..
Då har ena däcket låst sig. Bakåt rullar det fint men inte alls framåt. Väldigt skumt eftersom han nyss kört från Teg och då rullade det hur bra som helst. Borde ju dessutom blivit bättre med hästen i. Näää..!
Vi provade allt, men inget funkade. Vi provade även lasta om jp till andra sidan men inget hjälpte.

Så för första gången under hela tiden jag har hållit på med den här sporten så fick vi faktiskt ställa tillbaka hästen i hagen och ge upp..

Tråkigt då vi hade behövt träna på bortaplan, men det tråkiga förde något gott med sig.
Mamma tog hem Hugo till sig och vi åkte hem och TOKstädade. Jäklar vad effektiv man kan vara när lilleman inte är hemma. I 2 timmar fejjade vi på, så nu är det skinande rent! Vilken känsla slår det just för tillfället?
Lämnade hemmet och åkte till mamma och Kent. Här var det kalas med go' tårta eftersom cassandra fyllt år.
Nu myser Vi i sängen hos mamma med Hugo som sussar och inväntar familjemiddag med allihopa.

:)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards