fridarannar

Alla inlägg under november 2012

Av Frida Rännar - 26 november 2012 15:34

Här går det undan!


Igår var jag och Jocke på IKEA. Hugo var med mormor och Kent hela dagen och det gick bara fint!


Vi hittade precis det vi skulle och såklart lite extra :)


Idag har det varit lugnt. Jag känner mig ganska trött efter en minst sagt effektiv helg så idag har vi tagit det lugnt. Började med en prommis på fm och var in på mio för att hitta en sak jag behövde.
Efter det lunchade vi med mamma och Kent på Victoria och sen har vi bara myst här hemma.


Så fort Jocke slutar tror jag vi åker till stallet hela familjen för att sedan åka direkt vidare på middag med Jesper och Anna hos farmor. :)


Ja ungefär så ser min slappardag ut.. Imorgon skulle jag behöva ner på stan..


Av Frida Rännar - 24 november 2012 21:32

..är ingen vanlig dag för idag är Hugos 6 månaders dag!

Helt tokigt känns det som. Lilla bebis..

Efter träningen igår blev det middag med gänget på Fågelstigen. Supergod plockmat, trevligt sällskap och massa prat. Landade i sängen vid 01.30
Väckaren ringde 04.45
I stallet 05.30 då träningen började 07.
Direkt efter träningarnas slut hem och duscha sen vidare med Jesper och Anna till Nordmaling och hennes familj. Hugo agerade fotomodell med ett leende rakt igenom och efter det bjöds vi på Tacos.
Nu har vi precis landat i sängen och kroppen är dödstrött. Det känns som söndag. Men det vet jag att det inte är eftersom vi ska på liten roadtrip imorgon :)

Hugo och Annas brorsdotter Olivia några dagar äldre än Hugo.

Av Frida Rännar - 24 november 2012 21:25

Ännu en superträning från Emmas sida. Massor med markarbete, styrka och lydnad. Hon får med allt viktigt och det är det som gör henne så himla bra.
Hon ser alla ens svagheter och har alltid svar med råd på allt. Jag och många fler har förtroende för henne och vet att hennes väg är faktiskt den rätta. Hon är lärd av dom bästa i Sverige och för allt vidare till oss..
Sen kanske det av olika anledningar inte funkar att träna för henne, men för mig kunde det inte blivit bättre.
Hon tar inga genvägar och det gillar jag!

Jackpot har varit kanon hela helgen. Han har varit väldigt ridbar och lydig och vi har även kämpat på med det som är vårat problem och jag känner för varje språng och för varje dag som gått att han går från klarhet till klarhet.
Imorse innan träningen satte Emma sig upp på honom och han fick sig en rejäl genomkörare, men han skötte sig så fint. Kunde genom detta få ännu bättre perspektiv på vart jag vill få honom med träningen..

En kanonträning med andra ord. Nu längtar vi åter igen till nästa gång, och tills dess ska vi hårdträna massor.

Av Frida Rännar - 23 november 2012 09:31

Äntligen fredag!

Vi har tagit oss upp lite tidigare idag. Vi har hunnit äta frukost och snart är det Sovdags igen för Hugo.

Vi har inga planer för dagen förutom en uppbokad em i stallet.

Hugo får följa mig dit vid halv 3 tiden så jag kan greja lite, så får pappa J hämta honom så fort han slutat.

Av Frida Rännar - 22 november 2012 20:39

Under dom mulliga låren döljer sig massor med muskler <3



Av Frida Rännar - 22 november 2012 16:35

Barnet drar en 3 timmars sovning efter lunch igen och vad gör mamman? - jo hon hängde på!

Jag skyller allt på det mörka trista vädret och mest på att jag kommer behöva all energi till helgen som komma ska, för den är minst sagt uppbokad!

Trött men taggad inför morgondagen!

Av Frida Rännar - 22 november 2012 14:21

Kalops till barnet och fruktsallad till mamman. Hugo fick såklart provsmaka frukten också. Bilderna talar för sig själv ;)

Av Frida Rännar - 22 november 2012 10:10

Undra om vi måste kliva upp snart? Både jag och Hugo har precis slagit upp ögonen. ;)

Skönt att sova tycker vi båda.. Idag står ingenting på schemat. Dagen får helt enkelt överraska oss!

Ovido - Quiz & Flashcards