fridarannar

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Frida Rännar - 6 april 2012 20:05

-Blickar tillbaka-


Nästa helg är det dags för årets tävling i Gävle. Förra året gjorde jag och Jackpot våran debut där och det gick långt bättre än förväntat. -Ja iallafall tills jag blev uttagen till att rida elitlaget och Gävles hemmaryttare går in och sätter en felfri runda precis innan mig. Läktaren reser sig och börjar stampa i golvet och jublar. Jackpot fullkomligt DÖR av skräck och vågade inte hoppa alls efter det.

Kanske inte så kul när man dagen innan haft världens bästa känsla. Nerver av nerver...


Bilder från Gävle.


 


   



Helgen efter det var det dags för Ponnytävling i Sundsvall.

Då hade vi det såhär bra. -och varmt! 


   


 

   



Av Frida Rännar - 6 april 2012 19:47

Det har varit en härlig dag idag med massa sol. Dock ingen direkt värme och inte alls någon energi i kroppen. Undrar hur lång tid det tar innan järnet gör sitt? Jag inte fått några biverkningar av järnet ännu och jag har hunnit äta dom i några dagar. (Nu kommer jag däremot garanterat bli dålig bara för att jag sa så.!)

Känner inte alls igen mig själv när jag är såhär vek. Kroppen darrar bara av att sitta rakt upp och att bara hålla en hand ovanför hjärt-höjd är helt omöjligt...


Var iallafall imorse och hade träning på SURF. Så kul med duktiga elever med fina hästar!!

Vidare till Hippo för att släppa ut en övervänt Grå buse. Vi passade på att mocka hagen - Vilket kändes som ett maratonlopp gånger 20, men tack och lov hade jag ju Jockes hjälp.

Efter stallet åkte vi till Jockes mamma där han fick bli friserad. Blev även bjuden på middagsmat och medans den blev färdig hann vi hem och städa vårat eget hus samt tvätta lite.

Nu har vi precis kommit hem från att ha tagit in den Gråa busen som var lika busig ikväll. Jocke är och städar/tvättar bilen som snabbast och jag inväntar så vi kan äta melon när han kommer hem.

Helt otroligt faktiskt att jag inte har något sötsug alls. Aldrig tidigare har jag varit med om att gå förbi alla godishyllor vid påsk och bara känt, nää aldrig...

Sagt och gjort då man har en sambo som aldrig heller äter godis. Vi promenerade därför igenom heeela Coop för att ta en melon och några bananer!


Imorgon bär det av mot Piteå med mamma, Jesper och Anna för att fira påsk med bästa morföräldrarna i stugan. Vi firar också mormor som fyller år. Ska bli huur mysigt som helst!



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards