fridarannar

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Frida Rännar - 9 april 2012 21:26


Vi har nu kommit in i Vecka 34

 

Bebis

"Bebisen väger ca 2250 g och är 44 cm. Nu är alla inre organ helt färdiga och
klara inför förlossningen. Bebisen lungor behöver lite mer tid för att klara av
omställningen från vatten till luft. Pupillerna kan vidgas och dra ihop sig och
ansiktet är mer slätt än rynkigt."


Mina tankar:

Inget speciellt jag har att säga. Rörelserna där inne har blivit större men långsammare och känns mer nu. Känns häftigt att veta hur "mini" ligger fixerad och att veta vilken kroppsdel det är man ser utifrån. Oftast är det fossingarna som sticker ut, eller rumpan..

Mina högra revben är fortfarande ömma och en brännande känsla kan kännas i samma område. Fick veta av barnmorskan att det kan smärta pga gallan som sitter där också. Dock är det inget stort bekymmer direkt.

Börjar bli svårt att hitta en skön ställning att sitta på. Eller svårt, det är nog mer omöjligt..

Det har även blivit långt till golvet och även om jag kommer på mig själv försöka dra in magen för att nå längre så är det liksom omöjligt.. 


Mina största tankar går mest till...BARA 6 veckor kvar nu!




Av Frida Rännar - 9 april 2012 21:09

Då var påsken över, och vi kan konstatera att den har gått snabbt men varit riktigt bra.


Jag har försökt göra så lite som bara gått då kroppen fortfarande inte känns okej.

Det har dock inte blivit sämre, men det kommer fortfarande tillfällen där det känns som att hela kroppen tappar all kraft och jag ska svimma av. Tror och hoppas fortfarande på att järnet gör mig starkare för varje dag som jag äter pillren!


Våra dagar hos mormor och morfar var guld värt. Det är så mysigt att vara där och träffa allihopa. Man önskar bara att man hade tid oftare att åka och hälsa på...

En massa god mat, prat, spel och promenad hann vi med på två dagar!





Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards