fridarannar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Ibland undrar man

Av Frida Rännar - 8 augusti 2013 21:41

Det är många märkliga saker som har ställt till det för mig på slutet.

Skulle någon fråga hur jag mår så skulle svaret troligast bli att jag faktiskt inte har någon aning alls. Och med det menar jag inte att jag mår dåligt så folk behöver oroa sig, men man funderar ju var alla små symptom kommer av.

När jag kommer på jobbet imorse och startar datorn och sätter mig ner på stolen så börjar det flimra för ögonen. Jag tänker inte så mycket på det men efter 5 min så blir det mer och mer. Tillslut kan jag inte fästa blicken alls. Datorn är som ett enda sudd och när jag försöker skriva på ett papper så ser jag inte ens bokstäverna jag skriver. Allting är bara ett enda flimmer och sudd.
Konstaterar ingen huvudvärk.

Efter ca 15-20 min försvinner flimret helt men som ett brev på posten kommer den sjukaste huvudvärk jag känt på länge.
2 Alvedon senare så mår jag helt bra.

Vad hände eg?
Fick jag ett migränanfall?
Jag har aldrig varit med om det tidigare iallafall.

Annars så fortsätter jag nysa konstant och nästäppan är fortfarande ett faktum sen Hugo föddes..
Även andra konstiga saker dyker upp men det är inget jag tänker ta upp här.

Jag gör som jag alltid har gjort, fortsätter leva livet tills jag känner mig riktig, riktigt besvärad.
Men nog borde det finnas ett svar, det gör det alltid!

 
 
emily

emily

11 augusti 2013 10:34

Det låter precis som migrän! Exakt sådär började det för mig, jag fick helt plötsligt en dag jättesvårt att läsa i skolan för det var svarta fläckar framför texten och sedan fick jag så sjukt ont i huvudet... Nu har jag lärt mig hur det känns och tar direkt en migräntablett för att slippa huvudvärken. Ett tips är att ha t ex Sumatriptan hemma, jag tar en halv sån när jag känner att det är på gång och då går man bara runt och är lite illamående och "luddig" i huvudet istället för den där fruktansvärda huvudvärken. För mig är det min trassliga rygg som ställer till det, när jag haft ont i den några dagar spänner jag mig hela vägen upp till nacken och då kommer migränen...

Blev värsta novellen här... Jag hoppas att det ordnar sig för dig!

http://livetmedella.blogg.se

Frida Rännar

12 augusti 2013 21:34

Tack! Låter besvärligt för dig.. Tur att du ändå vet vad det ifrån och beror på.. Jag hoppas inte jag behöver bekymra mig om det några fler ggr. Men kommer det tillbaka så vet jag vad det är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards