fridarannar

Alla inlägg under augusti 2013

Av Frida Rännar - 21 augusti 2013 22:06

Fick ledigt från stallet ikväll och det var så skönt! Även om jag eg vill åka dit bara för att se honom så måste man ibland bara släppa taget.
Ikväll var en sån kväll.

Pappa Jocke åkte direkt efter middagen för att tvätta och polera Volvon. Jag, Hugo och flisan passade på att cykla till mormor och Kent för att umgås lite. Det är obeskrivligt skönt att ha dom så nära. 5 min promenad, 1 min med bil och 3 min med cykel. :)
Vi smaskade på lite oliver vilket Hugo älskar! Han är verkligen galen i oliver.. Jocke berättade även att han ätit fetaost på dagis. Det är verkligen mammas kille på så sätt :)

Cyklade hemåt efter ett tag och la Hugo.
Nu väntar jag på EM sändningarna ska starta och på att min kära sambo ska komma hem!

Snart helg igen!!

Av Frida Rännar - 21 augusti 2013 21:56

För oss är det mest bara förskola som gäller nu.. Så jag fortsätter älta det lite till.

Hugo fortsätter imponera på dagis. Att äta där var väl inget problem. Gick lika smärtfritt precis som det övriga.
Idag har han ätit själv med de andra barnen och fröknarna och imorgon är det dags för att även sova där.

Eftersom att vi bara har lämnat av honom senaste dagarna och suttit i personalrummet så har Jocke fått skola in själv sen några dagar tillbaka. Hönsmamma som man är så hänger jag fullkomligt på telefonen samma sekund som jag vet att han traskar in på avdelningen.. Såklart med miljoooooner frågor om allt!
Haha, jag tycker verkligen det här är hur kul som helst. Känner mig som världens stoltaste mamma. Jaa, t o m när Jocke kommit hem och byter en blöja FYLLD med sand från sandlådan på dagis så känner jag mig så glad. Vår lilla kille..

Nu är han verkligen en i dagisgänget med rosa västen på, till höger på bilden.

Av Frida Rännar - 19 augusti 2013 21:16

Hugo har fått en ny kompis idag!
Eller... han har ju fått massor med nya vänner på dagis men idag upptäckte han Ebba!
Hon är några månader äldre än Hugo och dom hade så kul! De lekte tittut och skrattade massor med varandra.
Vi hade precis kommit tillbaka från att ha suttit i personalrummet en stund och hör hur det skrattas i rummet bredvid köket där vi satt och pratade. Fröknarna vinkar dit oss för att kika.. där sitter Hugo och Ebba i en garderob och busar. Hihi så söta!

Imorgon blir det lunch på dagis!

Passade på att klippa lilla Grå ikväll. Har länge velat göra det men tyckt att det skulle kännas onödigt när han ändå inte är fullt igång. Men idag fick jag nog och tog bort all päls. Så skönt! Äntligen kanske man kan hålla honom ren igen.

Nu lite soffläge!

Av Frida Rännar - 18 augusti 2013 19:59

Tänk vad fort en vecka kan gå!

Inskolningen på dagis går superbra.
Hela förra veckan var vi där lite drygt 1 tim/ dag.
Första dagarna bekantade vi oss med innemiljön. Hugo kollade in alla rummen och leksaker. Bäst av allt var nog rutchkanan. Fröken tyckte han var så duktig som visste att man skulle sätta sig ner på rumpan. Men det är klart han visste, det har mormor lärt honom.
Populärt blev också myshörnan med kuddar och madrasser. Flera gånger sprang han dit för att sätta sig ner och mysa.
Han hade såklart fått en egen hylla med sitt namn, en egen skohylla och en egen korg i garderoben. Precis som det ska vara..

Dagarna efter det så gick vi ut på lekgården tillsammans med alla andra barnen från alla avdelningar. Det var riktigt kul att få se Hugo greppa frökens hand direkt och traska ut. Vi satte oss på avstånd och iakttog. Ingen av oss kunde inte riktigt sluta le. Våran lilla kille som lekte i sandlådan med alla andra..

Sista dagarna fick vi vinka hej då och sätta oss i personalrummet största delen av timmen som gick. Var såklart väldig svårt att låta bli att titta ut genom fönstret när alla barnen lekte utomhus.
När vi kom tillbaka blev Hugo så glad att han började gråta och slängde sig i famnen på både mamma och pappa.
Har faktiskt aldrig hänt trots att han ofta varit borta från oss. Det gör ju inte så mkt när det är av glädje dock :)

Som sagt så känns det jättebra på alla sätt!
Det bästa är också att vi får tillfälle att göra det här tillsammans jag och Jocke. Det är så himla kul!

Till veckan blir det tänja lite mer på gränserna. Han ska i slutet av kommande vecka ha ätit lunch och stannat över sovstunden.

Spännande!

Av Frida Rännar - 12 augusti 2013 21:31

Imorgon tisdag är det dags!!

Lilleman ska börja på dagis och gör sin första dag imorgon. :)

Som stolta föräldrar följer vi såklart med båda två!

Av Frida Rännar - 8 augusti 2013 21:42

Av Frida Rännar - 8 augusti 2013 21:41

Det är många märkliga saker som har ställt till det för mig på slutet.

Skulle någon fråga hur jag mår så skulle svaret troligast bli att jag faktiskt inte har någon aning alls. Och med det menar jag inte att jag mår dåligt så folk behöver oroa sig, men man funderar ju var alla små symptom kommer av.

När jag kommer på jobbet imorse och startar datorn och sätter mig ner på stolen så börjar det flimra för ögonen. Jag tänker inte så mycket på det men efter 5 min så blir det mer och mer. Tillslut kan jag inte fästa blicken alls. Datorn är som ett enda sudd och när jag försöker skriva på ett papper så ser jag inte ens bokstäverna jag skriver. Allting är bara ett enda flimmer och sudd.
Konstaterar ingen huvudvärk.

Efter ca 15-20 min försvinner flimret helt men som ett brev på posten kommer den sjukaste huvudvärk jag känt på länge.
2 Alvedon senare så mår jag helt bra.

Vad hände eg?
Fick jag ett migränanfall?
Jag har aldrig varit med om det tidigare iallafall.

Annars så fortsätter jag nysa konstant och nästäppan är fortfarande ett faktum sen Hugo föddes..
Även andra konstiga saker dyker upp men det är inget jag tänker ta upp här.

Jag gör som jag alltid har gjort, fortsätter leva livet tills jag känner mig riktig, riktigt besvärad.
Men nog borde det finnas ett svar, det gör det alltid!

Av Frida Rännar - 5 augusti 2013 21:49

.. för Hugos vanor. Porsche ska det tydligen vara..

Perfekt med handtag och motorhuv i rätt höjd.
Kanske får han snart åka en också? :)

Ovido - Quiz & Flashcards