fridarannar

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Frida Rännar - 2 september 2010 21:45

Dagens Ridpass blev barbacka ridning.

Hade först tänkt longera men anade att han mest bara skulle skena runt och tokspringa på volten så jag tänkte att jag kunde ju variera min ridning och sitta barbacka. Det gick ju kanonersbra, red på hoppbanan...

MEN...när jag hoppade av och skulle leda av honom och hjälpa Linn hoppa så blir han helt stormtokig. Reser sig på bakbenen, skriker och slår bakut. Jag tror han fick fem utbrott och jag var alla gånger på väg att tappa honom. Det krypte verkligen i kroppen på honom. Som vanligt kunde jag inte annat än skratta åt honom.

Funderade ett tag på att sitta upp då jag hellre sitter på när han är sådär men han gav sig efter en stund..Tack och lov.


Linn hoppade några språng med Apache och Ronja inför helgen. Gud vad fint dom hoppade och båda två var jätte taggade. Avslutade med något språng på msv höjd på båda. Enkelt!


lite bilder här också..


           



Av Frida Rännar - 2 september 2010 21:33

Här kommer som lovat.


Schabrak Equalityline.

Marin med dubbla royalsnurror. Samma färg som mina stigbyglar.


  



Sen hjälmen som nu är färdig.

Det som skulle bli djuphavsblå, dvs, mörkblå med Mycket pearl och gnister i blev lite chockerat oväntat lite mörkare än royalblå.


Bilderna ljuger lite grann och hjälmen hr mycket mer gnister än på bilderna och den är också mycket blankare samt lite mörkare.

Men jag kör såhär och lackar om den om det känns galet. :)


      



Av Frida Rännar - 2 september 2010 10:54


Har rotat lite bland gamla bilder...


Är han inte underbar?

  


    

Av Frida Rännar - 2 september 2010 10:47

Träning igår för Kerstin.


Jackpot var jätte laddad men kunde hålla sig i skinnet ändå.

Kändes superfin och var på plats hela tiden dock kändes det som bromsen inte funkade superbra på Nova-bettet när vi skulle galoppera på lite mer, men det ordnade sig riktigt bra ändå.

Nu är vi väldigt laddad inför helgens tävling...


Får se om jag vågar mig på att använda min nya hjälm. Lägger upp bilder på den ikväll och även annat nytt. :)

Ovido - Quiz & Flashcards