fridarannar

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Frida Rännar - 12 september 2010 14:43

Då har vi avklarat en riktigt bra träningshelg.


Lördag

Mycket markarbete och lösgörande. Ökningar, minskningar, skänkelvikningar och flyttande. Jackpot väldigt fin och på plats!

Sen gjorde vi studshopp. Första anridningen drog jag i tygeln men Emma fick mig snabbt att ändra på mig och jag drog inget mer under hela passet.

Vi la till och hoppade en travserie med studs och oxer ut som vi sedan höjde upp till 140 cm.

Jackpot (och även jag) blev lite imponerade av höjden men han hoppade tryggt över alla gånger. Men det känns att vi inte har tränat på dom höjderna då språngkurvan känns lite svag, avslutade efter det.


Söndag

Banhoppning. Började med rejält markarbete igen. (det är så himla bra!)

Jackpot kändes inte trött och det verkar inte heller som att han hade ngn träningsvärk.

Började travhoppa och fokusera på vägarna, gick riktigt bra.

Sen hoppade vi omhoppningssvängar. Då taggade Jackpot verkligen till och tyckte han kunde ta mig igenom allt själv. Han älskar verkligen att vända snävt.

Slutade med att hoppa banan på 120-130. Blev lite väl lång väntan till min tur då jag blev sist i ledet. Jackpot grejjade det super men jag där uppe styrde mot fel hinder nr 3. . Började om och Jackpot gjorde en jätte fin runda.


Det som känns mest kul är att han lätt har orkat sig igenom dom här passen och att det på så sätt bevisat att han är i bra form.

Sen att jag verkligen har hittat ridningen känns väldigt kul!





Ovido - Quiz & Flashcards