fridarannar

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Frida Rännar - 9 september 2010 21:07


Då har man själv också gått in i vad man kan kalla början till förkylning. Men jag vägrar låta mig själv bli sjuk så imorgon tänker jag vakna med en frisk hals och i övrigt pigg kropp!

Idag blev det longering för Jackpots del. Spände in honom med gummiband så han verkligen fick jobba lång och låg genom hela kroppen. Jag har ridit ihop honom mycket på senaste tiden och lite lösgörande slår aldrig fel då..

Han var väldigt fin och avslappnad... men plötsligt så  spritter det till i kroppen och han kan såklart INTE låta bli att göra några stora luftsprång och sparkar...för att sedan övergå direkt till arbetet igen. Kul häst.

 

Äntligen börjar han komma i den fysiska form jag länge strävat efter. Han har nog aldrig varit så fin i kroppen som han är nu. Och det märks även på honom att han stormtrivs i sig själv nu.

Från och med en tid tillbaka nu så har han varje morgon skrittat 30-50 min i skrittmaskin innan han fått gå ut i hagen och det bygger upp och stärker honom jätte mycket.

 

Imorgon ska det ridas ordentligt så han förhoppningsvis sköter sig bra på träningen i helgen. Om inte så får vi säkert bra hjälp ändå!

Ska bli jätte kul.

 

(Träningsfilm från onsdagen kommer inom kort)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards