fridarannar

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Frida Rännar - 14 september 2010 20:59

Idag tog jag förnuft till fånga och begav mig tillsammans med Sandra ut i skogen barbacka med Hackamore för första gången på Jackpot.

Tro det eller ej men det gick superfint. Jag var endast påväg av 5 gånger då han drog på några bocksprång. Han verkade väldigt lycklig att få vara fri både bett och sadel. Problemet blev ju att när han väl började bocka och jag höll lite mer i tyglarna så drog han ju bara på ännu större bockar. Med bett kan man ju alltid få stopp på dom, men det känns inte jätte bra att tvärdra i hackamoret.

Fick oss många skratt då även Levita var på bock-hugget.


Alicia...bästa Alicia följde med springandes bakom i alla gångarter. Hängde med hela tiden och det  var inga som helst problem när vi mötte andra hästar och hundar. *stolt* Då vet vi att det funkar att ta med henne också...

Jag fick ett litet Frida-il i stallet och klippte Jackpot, dock endast bara kroppen, inga ben och huvud. Tänk att en häst kan bli så långhårig på bara tre veckor...typ..

Rensade helt rent i boxen och la in en hel spånbal på bädden. Så nu är han åter igen "prinsen på ärten".


När jag kommer hem nu så går jag efter lite "tips" in på equipe.nu och hittar superfina bilder på vackraste Grå från Surf.

...För att inte tala om en duktig fotograf. Stor eloge till Matilda Nordström!


Gå in och leta upp er själva vet jag!

www.equipe.nu



             

     

Ovido - Quiz & Flashcards