fridarannar

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Frida Rännar - 15 september 2010 22:47

Ikväll var det hoppträning på schemat.

Jag kände mig väldigt trött (och har en fruktansvärd träningsvärk från gårdagen) redan innan jag ens kommit upp i sadeln.

Jackpot var jätte fin även idag.

Vi skulle hoppa snett över två hinder i följd och där blev nog både jag och Jackpot lite chockade. Jag var väldigt off i ridningen och tyckte väl att han kunde ta tag i grejerna själv men han tyckte inte han såg något avstånd så då for vi på sidan. Fick lov att markera lite då jag faktiskt tyckte att på den höjd hindrena låg så borde han kunna ta tag i det själv. Först blev han riktigt förbannad men fann lugnet snabbt igen och vi kunde fortsätta som vanligt. Riktigt fin var han då.

Avslutade med en lång anridning genom hela ridhuset på en trippelbarr mitt på medellinjen. Kändes superbra. Drog inte alls i tyglarna och vi avslutade med ett sista hopp på 140 cm. Kändes väldigt enkelt...däremot efteråt så hängde jag löst några gånger då Jackpot alltid ville höger när jag ville vänster och vänster när jag ville höger. Busiga häst!

Måste sett kul ut för åskådarna. Men jag satt kvar och det finns på film allting.

Lägger in senare nu väntar sängen!




Ovido - Quiz & Flashcards