fridarannar

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Frida Rännar - 13 september 2010 22:14

Sandra skämde bort mig idag i och med att tillsammans med en kompis ta en låång skrittvända i skogen på Jackpot. Hästen nöjd och jag nöjd av att få lite hjälp. Behövde bara åka till stallet och pussa på vackraste...

Träffade även Sara och Oskar som så vänligt erbjöd sig ta med Alicia i skogen så hon fick busa med Isak lite. *tjoflöjt* ...så hade jag även fått hunden motionerad. (Somnat som en stock i sängen nu!)


Ikväll var det killarnas tur att rida.

Kent, mammas sambo rider ju alltid på måndagar men nu har även Jesper, storebror fått chansen att rycka in som reserv i samma grupp.

Han har inte ridit sen vi tog bort hans egna häst för ungefär ett år sen.

Nog var han lite nervös när vi satt i bilen påväg till stallet alltid... Jag var inte ett dugg nervös för hans skull. ..


Och det gick ju lysande...!

Dom hade Hoppning och både Kent och Jesper var riktigt duktiga!

Jesper har ju kanske lite försprång som faktiskt hållt på med hästar så långt jag själv kan minnas men det såg ut som han hade väldigt kul...Nu ska vi bara peppa honom att starta om igen.   

Jag har inte sett Kent rida på väldigt länge och där har det ju hänt massor. Hoppar runt med en bana av hinder helt bekymmersfritt. Häftigt!


Lite "Suddiga" bilder med kass skärpa och massa dammfläckar på:


          

Av Frida Rännar - 13 september 2010 17:45

Har varit så kluven i flera veckor om jag ska åka och tävla helgen v. 39 eller om jag ska stanna hemma och träna för Micke Schultz...


Var så länge sen jag red för honom så det lockar verkligen men samtidigt så har vi inte gjort många tävlingar i år pga bortfallet några månader där.


Svårt val, men nu har jag bestämt mig för att jag och mamma åker till Sundsvall, bor på Hotell och tävlar under den helgen.

Det blir toppen.


Så nu är det fullbokat för en tid framöver.


V. 38 Hemmatävling


V.39 Sundsvall Tävling


V.40 LEDIGT


V.41 Hemmatävling 1 Dag


V.42 Skellefteå Tävling (Åker nog bara 1 dag)


V.43 Luleå Tävling

Ovido - Quiz & Flashcards