fridarannar

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Helgen som varit.

Av Frida Rännar - 19 mars 2012 20:55

Det har varit full rulle hela helgen! Vi har fixat hemma med barnrummet så nu står möblerna på plats och tapetsering av fondväggen är inte långt bort.. Känns jätte kul att få i ordning och lätta lite på mina "fixa" krav. Helst skulle jag vilja ha allting färdigt nu idag om jag kunde. Men var sak har sin tid och den mesta energin nu får gå åt till inköp av allt man kan tänkas behöva. Har hittat riktigt bra tipslistor på nätet, men ni som vet... Vad är viktigt och bra att ha till första början? Tips mottages mer än gärna!Helgen bjöd även på mys med fina Grå som mår toppen och tar sitt för tillfället slappa liv med glädje! Vi hann med att se Linn tävla på söndagen på en övertaggad Apache som sprang hem en vinst. Vi hann även med att hoppträna båda dagarna med Grace som verkligen hoppar som en miljon. Riktigt kul och se att dom redan börjar hitta varandra! Sen har helgen också bjudit oss på mysiga middagar både på fågelstigen och björnvägen.. Just det, sen har huset blivit storstädat och även lillebil och storbil. Förstår inte riktigt hur vi hunnit med allting men det känns som att vi är bortskämda med bra dagar för tillfället. Jag njuter sålänge det varar. Fortfarande tar jag dag för dag. Förkylningen dock verkar vara envis. Tredje veckan nu.. Nä slutsvamlat. Nu väntar sängen!

 
 
Jenny

Jenny

19 mars 2012 21:55

Värst vad ni hinner med massa saker =)

http://jennynystrom.blogg.se

 
Ingen bild

Jea

20 mars 2012 23:16

mitt tips att ha hemma tills bebben kommer är. ersättning och en flaska, en napp, temp, alvedon, näsdroppar, rumpsalva. Resten löser sig. =) ni kommer bli toppen föräldrar

 
Ingen bild

tessa

21 mars 2012 11:57

blöjor kan också vara bra å ha :-P

 
Ingen bild

-Frida

21 mars 2012 20:43

Tack Jeanette för tipsen! Jag tror egentligen man vill ha alldeles för mycket saker. Har börjat förstå att just första början är det rätt enformigt :) men det hjälps inte att förberedelserna är roligt! :)

 
Ingen bild

-Frida

21 mars 2012 20:46

Tessa- Det har du nog helt rätt i. Skulle bli spännande att stå utan blöjorna. Har du ngt tips på vilka som är bra/sämre?

 
Ingen bild

Maria

23 mars 2012 03:19

Pampers blöjor = läckage. Libero = bra! Icas funkar oxå fint! Köp små kläder som inte behöver dras över huvudet på bebben, det är mkt smidigare när dom är små att ha typ omlott bodys istället :)

 
Ingen bild

tessa

23 mars 2012 06:31

På selma hade vi bara pampers, libero satt jättedåligt. på Signe-tvärtom. Så det kan man ju testa sig fram på :)
Annars är det nog så att man lätt köper saker som man sen inser att man kanske inte behöver. Men det är nog så det ska vara :)

 
Ingen bild

Frida

25 mars 2012 09:35

Tack för tipsen! :) Senaste dagarna har det slagit mig att det är nog mycket man "överköper" första tiden. Och jag har strukit bort en massa från listan.. Känns som att det är bättre att införskaffa saker när man verkligen vet vad man behöver. Men det hjälps ju inte att känslan att vara förberedd är skön :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards