fridarannar

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Frida Rännar - 5 mars 2012 15:27

 

Jag vet att jag har nämnt tidigare hur mycket jag saknar detta...

Men det tål att upprepas!

 

  

 

  

 

       


  


Av Frida Rännar - 5 mars 2012 12:05


Välkommen Vecka 29 och allt "skräp" du drog med dig!


Så fort allting kan vända. Från att ha varit symptomfri och fått må väldigt bra till att ha drabbats av mycket på samma gång.


I tre nätter nu har jag fått ca 2 timmars sömn. Min gamla ryggskada verkar ta stryk av att ligamenten ger efter och smärtar 20 gånger värre än normalt. Smärtan är ihållande oavsett om jag ligger, står eller sitter. Värst är det under natten. Det har ingen betydelse om jag så ligger på sidan eller på rygg. Efter fem minuter känns det som någon sticker knivar i svanken på mig. Så, sedan tre nätter tillbaka när det här dök upp från ingenstans ligger jag ungefär 5 minuter på en sida innan jag byter för att känna samma smärta på andra sidan. Känner mig väldigt utvilad när klockan ringer ny dag....inte!


Sen någon vecka tillbaka har jag haft lite problem med sammandragningar. Dom har inte alls gjort ont och jag har inte behövt bry mig så mycket i dom. Men sen jag börjat jobba heltid, trots att mitt jobb är väldigt stillasittande, så har det tagit vid ännu mer och jag känner mig väldigt ansträngd. Magen blir ihållande stenhård och det ger "molande värk" bara av att kliva i och ur bilen, sitta stilla på en stol, promenera... osv..

Det enda som har fungerat är att lägga omkull sig i minst 30 min. Vilket nu inte alls känns så lockande när ryggen inte gillar det läget...


Till sist så inleder vi den här veckan med att bli förkyld också. Nog för att förkylningen känns som minsta besväret av "besvären", men känslan är verkligen att graviditeten gör mig sjukare än vad jag säkert egentligen är. Vanligtvis drabbas jag aldrig av feber och dyl.


Så summan av det här blir ju helt enkelt att jag kanske inte känner mig superpiggast och mest utvilad. Det är ett faktum att jag inte alls känner igen min kropp som tycks reagera helt annorlunda än i mitt vanliga tillstånd. Alla krämpor blir verkligen 10 gånger värre för en gravid. (trodde själv bara att det var en myt.)

Alla sidor man läser på nätet försöker få fram budskapet att som gravid är det enda som hjälper mot nästintill allt att Vila sig. Så för en gångs skull ska jag försöka vara klok nog och lyssna på min, just nu, skruttiga kropp och försöka VILA.


Så då är frågan- Hur vilar man när det är besvärligt att sitta och ligga?


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards