fridarannar

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Kort och gott!

Av Frida Rännar - 19 september 2010 21:03

Det blir riktigt kortfattat ikväll. Jag har precis stigit genom dörren hemma och det är första gången jag satt mig ner sen i Torsdags kväll känns det som...


Fredag e.m

Packade oss till Ske-å med ponnierna. Nattade i fina husvagnen för första gången. gick ju kanon! Klockan 4 vaknade jag och fick uppleva det absolut värsta regn jag någonsin sett.

När dagen började och jag inte kunnat somna om alls så sken solen. Tack!

Linn 2:a med Ronja första klassen, även felfri med Apache.

Linn segrare med Apache andra klassen. Laget tog hem en riktig fightseger i laget och slutade även som total segrare. Vilka tjejer, allihopa, även de i andra laget!


Hemma i Umeå sent lördag kväll. Jocke mötte upp på Hippo och hjälpte mig. Jag longerade en GALEN jackpot som sprang och sprang. Gav med sig till slut och slutade göra luftsprång varje gång han sprang förbi ett hinder.

Väl hemma STÖP jag bokstaverat i säng, vaknade av mig själv (hade ju inte ens hunnit  ställa väckaren innan jag somnade) klockan 7. Åkte direkt till stallet för att rida banträning.

Det gick superbra. Jackpot var rädd för tigrarna och jag tyckte han var töntig men samtidigt skyller jag största delen på att jag red dåligt emot. Det är ju inte direkt som att jag inte vet att han kan titta...

Mycket nöjd med bra känsla på 120 och 130. Det kändes väldigt enkelt och kul. Konstaterar åter igen att jag har en häst med fruktansvärt stor galopp.

1. Det känns som jag skenar fram emellanåt och på film står jag ju nästan still

2. Linjen ut från kombinationen gav mig 6 språng (slitandes) tillbaka trots att jag verkligen försökte räta upp mig på B-hindret. Sista gången försökte jag rida på 5 tydligen...vilket inte gick :)


.....Vidare direkt efteråt till Ersboda, ja vi hann ju också in på Mc Donalds Linn jag och Jocke för en minst sagt snabb lunch.

Hade träning på Ersboda för att sen åka direkt vidare till Hjoggmark och ha två grupper...


Och här är jag nu precis innanför dörren..

Ja det där blev ju verkligen kort sammanfattat...bra...


Filmer från dagen.



 
 
Ylva

Ylva

25 september 2010 22:00

Hej! Klickade runt en massa och kom in på din blogg. Kände igen dig och din häst och jag har några bilder på dig från SURF och hippotävlingarna nu i helgen. Tänkte att du kanske vill ha dom även om dom inte är så direkt jättebra?

http://crackbrained.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards