fridarannar

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Tävlingsdag 2 med Film!

Av Frida Rännar - 25 september 2010 21:54

Idag  bytte jag bett till det jag ridit på tidigare. Tvådelat gummibett.

Helt plötsligt hade jag all kontroll i världen.

Jackpot var laddad även idag till första klassen och han hoppade mycket bättre än igår. Idag fick vi språngkurvan uppåt istället för framåt...


Första klassen, 120 cm. Tidshoppning. Min plan var att galoppera men inte rida allt för fort då jag var välsigt sugen på att starta 130 klassen efteråt och ville ha bra känsla.

Jackpot var SUPERfin! Med mig hela tiden och taggad till tusen.. Kom 2:a :)


Beslöt mig ganska snabbt för att rida 130 också. Han kändes fortfarande framme och hade mycket energi kvar. Jag var koncentrerad och hade en plan att rid lugnt och sansat.

Efter hinder nr 1 så får jag TOTAL hjärnsläpp och släpper tyglarna och låter honom springa på mot hinder nr 2. Han tyckte inte alls att han kunde greja det själv och stannade till och blev väldigt upprörd på mig. Han lugnade sig efter några sekunder och jag fortsatte hela banan  felfritt. Huuur duktig häst har jag inte..Jag tabbar mig totalt och han  blir förbannad. Sen fortsätter han som ingenting hänt. Han är så fin!!


Imorgon rider vi 120 och vi är laddade!


Film från 2:a platsen i 120. (tyvärr ingen från 130)



 
 
Hoppbloggen

Hoppbloggen

26 september 2010 02:06

Trevlig runda Frida! synd att du inte haft någon film från 130klassen. Han såg väldigt fin ut i 120n och du red bra! :)

http://hoppbloggen.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

26 september 2010 15:11

Grattis! Jag är så stolt över er!

 
Ingen bild

Frida

26 september 2010 21:13

Linda- Tack snälla du! :)

Evelina- Jag vet det känns tråkigt att inte ha ngn film, framförallt när jag gjorde sån dundertabbe. Den filmen borde spelas framför näsan på mig stup i kvarten så kanske jag lär mig att inte göra så :P tack snälla, 120 kändes superbra igår...och även idag :)

 
Erika Lilja

Erika Lilja

7 oktober 2010 20:48

Vilken fin runda ni red!

http://www.robinhoods.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards