fridarannar

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Hos Barnmorskan

Av Frida Rännar - 25 april 2012 21:27

Vi är nu i mitten av Vecka 36 och igår var vi på besök hos Barnmorskan igen.

 

Den här gången fick vi träffa en av kvinnorna från Kvinnokliniken som jag haft som sköterska några av gångerna jag legat inne. Hon är duktigt och nogrann.


Det var dags för en summering av hela graviditeten så vi gick igenom alla månader som gått och kom snabbt fram till att om vi bortsker från mina första jobbiga månader så har den varit rätt smärtfri.

Det har suttit/Sitter fortfarande mycket psykiskt hos mig att jag ska bli dålig igen men annars så har jag nog haft väldigt lindriga graviditetssymptom.

Vi pratade igenom lite känslor inför förlossningen och vad jag och J disskuterat hemmavid.

Vi känner oss båda väldigt lugna trots den enorma ovissheten om vad som väntar.


Då jag fortfarande har kvar den totala orkeslösheten/skumma domningarna i armar och ben vid vissa tillfällen så togs det fler och bättre blodprover än normalt, men allting såg jätte fint ut.

Järnvärdet har stigit upp bra och det beror alltså inte på dåligt järnvärde heller, vilket vi alla trodde.

Blodtrycket mitt är precis som vanligt, lite lågt och vi är nu inne på att det kanske är det som ställer till det lite för mig. Den skumma känslan har iallafall ingenting med graviditeten att göra även om det är pga den som jag känner såhär och det känns skönt.

Känns inte som att jag kommer orka ta det med min läkare heller då jag inte tror det finns något han kan göra åt saken. Jag får helt enkelt hålla ut några veckor till.


Annars så jobbar jag fortfarande 75% och det kommer jag göra sålänge det fungerar!

Det börjar slita lite nu och det känns att det börjar bli tungt. Kvällarna är värst och att sitta i TV soffan är minst sagt oskönt så jag går hellre och lägger mig tidigt.

Jag otrivs med känslan att behöva be om hjälp för tunga lyft eller bara enkla saker som att gå en extra gång för något.. Det känns inte alls som jag och jag tycker inte om att inte klara mig själv och att behöva låta "ynklig", eller beklaga mig bara för att det känns som kroppen i vissa lägen faller i bitar bara av en konstig rörelse..

Det är tur att jag har världens bästa sambo som aldrig klagar över något och verkar förstå min sittuation hur bra som helst..


32 dagar kvar....nedräkningen fortsätter!


RUL i Vecka 19

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards