fridarannar

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Tävling Lördag

Av Frida Rännar - 22 september 2012 19:02

Skulle egentligen ha ridit 120 idag men ångrade mig efter rundan igår.


Jag känner verkligen att 1 års frånvaro från träning och tävling har satt sina spår och vi behöver mer tid för att komma tillbaka. Jackpot är väldigt svag i kroppen och gör mestadels inte så bra språng. Hans bakknän som alltid varit svaga är ännu svagare nu, det är inte alls  konstigt, men det påverkar oss mycket och i sådana lägen när vi kommer fram till hindret och han måste hoppa på kraft finns det inget att ta ifrån och han får bakbensfel, vilket inte är likt honom. Så därför känner jag att jag vill träna honom bättre innan vi går upp igen. ser dessutom ingen anledning till att stressa då säsongen ändå är förbi snart.


Ordningen var återställd idag iallafall! Mamma var med på framhoppningen och vi var ute i väldigt god tid. Jag hann rida fram ordentligt och hade gott om tid på mig tillskillnad från igår.

Hade en bra känsla med mig in på banan och jackpot var lika taggad idag..


Men så gör jag PRECIS samma sak som jag gjorde på SURF - tävlingen, dessutom på en exakt likadan linje! Landar i fel galopp innan hinder nr 2 och försöker rätta till den men han byter tillbaka ändå.

När vi kommer fram till hindret så tappar han alla benen i luften och hoppar mer genom hindret än över. Missförstånd helt enkelt och jag störde honom lite för mycket innan. Resten av banan kändes kanonbra, faktiskt så bra att jag tyckte vi var klara efter hinder nr 7 och rider glatt förbi 8a samt b. Kommer på mig själv och efter en volt tar jag även det. Drog på oss ytterligare 9 fel där...duktigt!

Men jag är ändå nöjd. Hästen skötte sig kanon och jag är så glad över det, men känner verkligen att vi inte är i form och därför rider vi 110 imorgon också.


Här är dagens runda.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards