fridarannar

Alla inlägg under september 2012

Av Frida Rännar - 2 september 2012 17:09

Jackpot var ännu finare idag och jag red bättre än igår...


Tyvärr fick vi ett skitpet på hinder nr 6, ett helt vanligt räcke. Jag slarvade med att rida an i rätt galopp då han landade i fel galopp hindret innan och språngkurvan blev inte optimal.


Jag är så himla glad över att jag bestämt mig för att tävlingsträna igång honom istället för att vänta tills vi är helt i form innan vi är på tävlingsbanan. Jag känner att vi behöver det här och jag känner redan att jag hittar knappar som jag aldrig hittat förut. Hans inställning är kanon bra, han är fokuserad och lyhörd för allt jag gör. Han har inte varit spänd alls i helgen och jag har kunnat rida på ett helt annat sätt än tidigare som han dessutom verkar tycka mycket om.

Med andra ord så är jag väldigt nöjd över helgen!


Nu siktar vi mot Emma-träning om 14 dagar, sen är det hemmatävling helgen efter och då ska vi upp på 120 cm igen. Sen ska jag lägga upp ett strikt vinterträningsschema för att verkligen få honom (och mig) i den bästa form som bara går. Är jätte taggad på att stärka honom till max!


Tack alla familjemedlemmar för i helgen. Ni är bäst, men det visste ni ju redan...

Måste även berätta något roligt. När jag kommer ut från banan så kommer Jocke fram till mig och frågade direkt om jag förstod att Jackpot petade ett hinder pg a att jag aldrig rättade galoppen innan hindret... Jag slutar aldrig förvånas...Han har alltså, medans han filmar mig, lagt märke till det och helt själv dragit den slutsatsen. Jag är åter igen mäktigt IMPONERAD över min sambo!


Här har ni film från idag. Lägg märke till galoppen efter kombinationen!



 


Av Frida Rännar - 1 september 2012 20:25

... Av att vara på hästtävling!

Av Frida Rännar - 1 september 2012 20:23

Idag Startade vi 110 cm.

Väl inne på Banan strulade det lite för hinderbyggarna och vi fick vänta länge på vår startsignal. Vi kom av oss båda två rejält då vi varit inne ryttaren innan också. Jag tänkte att jag skulle aktivera ordentligt på första hindret så det inte skulle bli för mesigt. Problemet blev bara att jag störde honom alldeles för mycket och han spänner till sig och petar 1:an. Vilken ryttarmiss..!

Jackpot kändes verkligen superfin trots hans värsta tänkbara underlag/väder. Lera och regn. Helt obrydd inne på banan och jag kunde hitta en bra galopp, vilket sällan händer oss..
Känns så himla kul och imorgon är det dags igen :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards