fridarannar

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

hide and seek

Av Frida Rännar - 7 juni 2010 21:54

Har haft träningar i Hjåggmark ikväll.

Alla har varit superduktiga. Fick se några nya stjärnor också. Alicia och Diesel fick springa av sig rejält vilket resulterat i att Alicia nu sovit sen vi kom hem. (Sover fortfarande)

På väg hem såg jag en stor (jätte stor) Räv korsa vägen. Inte speciellt rädd för bilar var han heller.

Lite längre fram såg jag en vilsen hund på storvägen. Jag stannade och försökte ropa på honom.. Skygg som han var stack han rakt in i skogen flera hundra meter från närmsta hus. Jag gick efter honom en bit men han var helt spårlöst försvunnen. Ringde ett samtal för att höra om den var herrelös eller inte. Tydligen brukade den springa runt i trakterna. Är man inte mer rädd om sina djur? Kändes absolut inte bra att bara lämna den stackars hunden mitt i ingenstans. Dessutom hade han ju bara stora staket runt om sig vilket gjorde det omöjligt att ta sig mot civilisationen utan att gå längs vägen.

Sagt och gjort ändå...


Lilla Grå håller verkligen på att krypa ur skinnet. Eller ska jag kanske säga krypa ur hagen?

Frågan nu är vad som är bästa för honom. Slå sönder sig själv i järnhagen som är konvalecent eller få bralla i en stor hage? Hur bedömer man det?

Jag hoppas på det bästa att han coolar ner sig. Annars vågar jag inte ha honom ute.


Nu ska jag fortsätta njuta av min övriga tid i soffan.

Underbart!

 
 
Ingen bild

LIna

8 juni 2010 08:27

kanske det ä rlika bra att han fårn gå i en större hage, risken att han gör illa sig i järnhagen är väl lika stor nästan, liten yta hindrar väl inte han från att försöka=)

 
Ingen bild

Frida

8 juni 2010 13:03

Nä jag funderade lite så också..Risken är ju större i den lilla hagen. han har redans lagit bakut så hårt på senorna bak att han knäade och vred sig efteråt. Borde han inte lärt sig? så det är ju baksenorna jag är livrädd för att han ska slå sönder. Blir nog stor hage snart. .

 
Ingen bild

Sandra

8 juni 2010 14:11

Tack för en jätte trevlig träning. Jag var jättenöjd. Hon var inte helt knäckt efteråt så det blev nog ganska lagomt för den lilla tjockisen =) Nu är vi supertaggade för mer träningar, får se när och var nästa gång blir. Tack så mycket.

 
Ingen bild

Sandra

8 juni 2010 19:35

Hej igen.
Såg att du har Utrillo i din kuse med. Min har det på pappas sida, han är efter Bordeux-Utrillo =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards