fridarannar

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Frida Rännar - 11 juni 2010 23:13

Hemma för kvällen.

Har sagt adjö till Peter Linda och Linn som tdigt imorgon beger sig till Mallorca för 5 veckors båtsemester.

Vi har ätit god avslutningstårta som blev en hemmagjord marängblandning med massa jordgubbar och vaniljsås. Mumma!

Efter det grillade vi kyckling med egen hemmagjord sommarpotatissallad.

Nu väldigt mätt och väldigt trött.


Alicia har tagit sitt livs första dopp. Jag bar ut henne i vattnet och hon simmade själv in. Tyckte nog det var väldigt skönt och svalkande i värmen.


Vi ska nu sova och ladda för en heldag imorgon med ännu mer tvättande och rensande, lite shopping, stallet och div. saker.


Natti!


          

Av Frida Rännar - 11 juni 2010 09:26

Fullt upp igår.

Jobbade till 3 då jag blev upphämtad av Linn o Linda. Direkt till stallet, pysslade på och käkade middag innan träningarna.

Alla var superduktiga igår (som vanligt). Det är så himla kul att se!


Senare efter träningarna körde vi ut ponnyerna på grönbete där dom nu ska gå i 4 veckor.

Linda och Peter sticker till Mallis i 5 härliga veckor. Så fort vi har gjort våran semester med dom åker jag ut och plockar hem dom små. En vecka innan dom själva kommer hem.

Det var två HELT olika individer vi fick se. Ronja travade iväg och stoppade näsan i gräset och där stod hon. Stenvägrade att göra nånting annat. Appe han tyckte det var kanonkul och brallade runt och visade upp sig jätte fint. Mrkligt hur olika varandra man kan vara. De gick iaf jätte bra ihop och jag är rädd för att dom är fäst vid varandra redan nu...


Upp tidigt imorse. Tvätta tvätta tvätta, åkte ifrån och lämnade tvätten till Jocke så nu är jag några timmar på jobbet. Ska ikväll rensa min garderob ytterligare. Sen ska vi försöka göra den här helgen till "våran" helg. Jocke skulle väl i princip behöva en helt ny garderob och jag ungefär likaså. Måste ut och inhandla kläder.


Vi börjar starkt med en e.m fika på fågelstigen. Jag hörde ryktas om svärmors goda jordgubbstårta. en riktigt bra start på helgen!






Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards