fridarannar

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Frida Rännar - 20 juni 2010 11:32

Måste börja mitt inlägg med ännu ett stort Grattis till Jenny och Niklas som igår fick en liten flicka!

Jätte kul...Nu väntar vi bara på ett första besök.

Kram på er!


Helgen blev kortvarig. Vi kom fram i Sundsvall i god tid på fredagen. Tyskan hann vila upp sig lite innan det var dags.

Startade 120 för att känna på gräset då hon aldrig hoppat på gräs tidigare.

Tyskan var spänd och överhoppade sig inne på banan. Hon var mer koncentrerad på dom uppridna svarta groparna innan och efter hindrena. Blev lite ojämn runda (för att vara Malin då) hade 2 nerslag i omhoppningen. Ingen större fara alls.

I 125 hade dom ett förargligt pet på muren. Hon kom alldeles för nära då hon drog iväg på linjen. Malin fick inte tillbaka i tid och en kloss föll.

Banan höll sig riktigt bra ända fram tills 130 igår. Ändå hade solen kommit fram. Det blev uppridet rejält på kortsidorna och innan några hinder.

Tyskan tog det super och kämpade sig lätt igenom 130 felfritt. Så taggad och på som hon var hade kanske en 140 bromsat henne lite mer.

Jag har aldrig sett henne så laddad som i helgen.


Vi packade oss rätt nöjda av lera hem redan lördagkväll då vi insåg att banan knappast skulle bli bättre till söndagen och kände att det inte är värt attrisker ngt alls.

Hemma i god tid till att hinna se Bröllopet på Tv. Nu kan man alla kungligheter i hela världen känns det som. Fint var det..Bäst av allt tycker jag Daniels Pappa Olle gjorde det. Så jordnära och klockrent tal han satt. Dessutom skrivit det själv. Duktigt!


Morgonen har för mig erbjudit en sväng till vackraste Grå. Han fulkomligt skenade med mig ut till hagarna idag. Och då menar jag sken..jag fick inte stopp på honom. Han brukar aldrig busa på utvägen. Undra vad sandra dopat honom med under tiden jag varit borta?


Ikväll middag på Björnvägen hos bästa familjen, sen tillbaka till stallet för en skrittrunda.





Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards