fridarannar

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Frida Rännar - 4 juni 2010 21:41

ÄNTLIGEN HEMMA- Med stora bokstäver!


Igårkväll packade jag och Linda in oss i lastbilen och bestämde oss för att i ett enda svep åka till Norrtälje för att hämta hem Linns nya stjärna.

Sagt och gjort.

Vi bevisade klart för oss själva att det GÅR att köra nonstop hela natten och hela dagen därpå. Helt  utan sömn. Förutom Linda då som somnade redan i Sundsvall på väg ner vid 12 tiden. Jag bestämde mig för att inte bli trött vilket faktiskt funkade hur bra som helst. Körde på själv ända ner och vi vek av e4:an mot Norrtälje vid 5-tiden på morgonen.

Kunde för mig själv (eftersom Linda sov)konstatera att det är som att köra genom ett zoo längs med e4:an nattetid. Såg 20 talet rådjur på olika platser, någon typ av jätte stor rovfågel-örn?, rävar, Flera harar, tonvis med döda grävlingar på vägen, döda minkar mfl...

Var väldigt spännande.

Stoppade till på en stängd mack i närmstliggande by för lite powernap. inte just för min skull då jag fortfarande var väldigt pigg men vi skulle ju orka hela vägen hem också. Vi somnade iaf till bak i bodelen och en timme senare kastade vi oss iväg igen.

Väl där packade vi in alla saker som Linn så snällt fick med dvs. ALL utrustning. Skyndade på lite och precis 9.00 lämnade vi bergshamra mot Umeå igen.

Gjorde såklart ett snabbt stopp i Birsta på IKEA och Hööks för shopping.

9 timmar senare kommer vi hem till Umeå.

En glad Linn tar emot sin nya stjärnhäst och ingen av oss ville riktigt lämna stallet ikväll. Appe fick sig en prommis, tvättade ben och sen rullade han gott i nyspånade boxen och tryckte gladeligen i sig sin kvällsmat.

Vi åkte förbi och köpte med oss skräpmat hem.


22 timmar i bil

39 timmar sen vi fått sova

En fin ponny till Linn

Och en massa roliga upplevelser.... Så kan jag konstatera att jag kommer somna ovaggad ikväll.

Konstigt ändå att man känner sig rätt vaken än sålänge. Kanske inte om jag lägger omkull mig.

Nu ska jag invänta min älskade sambo som kommer och hämtar mig på en stund.

Imorgon är det tävling som gäller. Såg det gått bra för våra tjejer på resultaten idag. Kul!  


Nä nu ropar Linn från soffan!

Höres.


bjuder på en bild på nya tillskottet!

  




Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards