fridarannar

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Frida Rännar - 2 juni 2010 22:29

Det här är dagen.


Äntligen börjar man känna att man "lever" igen.

Jag börjar uppskatta saker. Jag vill få tid till annat som man annars bara skulle dissa helt och hållet. Jag vill ha sommar. Jag tror den här sommaren blir den bästa på länge. Och då var förra och förr förra dessutom riktigt bra!

Jag får en känsla av att stoppa in mp3:n oc fara ut å springa.

Ikväll kanske inte en sån bra idé. Har precis kommit från Björnvägen. Fått god grillad middag och efterätt. Känns som fredag idag?! Imorgon är det fredag för oss. Så vi gör helg då.


Lilla Grå fick en lååång mysstund idag. Jag stod i hagen och putsade på honom i en hel timme. Gjorde honom ännu mer sällskap av att mocka hagen. Han är så himla go. Så fort jag går så skriker han efter mig och bara av att jag lämnar honom för att mocka bredvid så ska han komma och kela. Fantastiska häst!


Nu har jag en snarkande Alicia bredvid mig. Trött krake som kräver absolut ingen motion alls. Förvånad igen. Hon sover HELA dagen nedanför mina fötter på jobbet. Busar lite när jag tar ut henne till lunch, drar en reva järnet i gräset, sen sover hon till e.m Hur underbart är inte det?


Nu väntar jag på Jocke som ska hämtas vid 12-tiden.

Måste få ordning på min bil igen. Känns ju värdelöst att köra omgångar när man ändå har två bilar.

Men vad gör man inte säg? :P

Nu åter till Tv4 Fakta. Det bästa som finns!





Av Frida Rännar - 2 juni 2010 10:47


Nu är Strömsholmstävlingen och Lag SM för Umeå Ryttarförening inte långt borta.

Det är ju en fantastiskt rolig tävling att åka som åskådare på och jag och Malin har ju funderat om vi ska packa oss ner och se nånting. Massa shopping, massa fina hästar och massa duktiga ryttare. Får se hur det blir. Är ju tävlingar hemma också, Ponny på Surf.


Strömsholmstävlingen 3-6 juni 2010!



Strömsholmstävlingen är unik. Under en och samma helg samlas eliten inom dressyr, hoppning och fälttävlan på tävlingsbanorna vid Strömsholms Slott, Sveriges i särklass vackraste ridbanor.


Vi hälsar er varmt välkomna till  årets Strömsholmstävling 3 - 6 juni 2010!

Flera av våra elitryttare har redan anmält sig! Du kommer väl och hejar fram våra svenska ryttare?!


Hoppning: Linda Heed, Lotta Schultz, Helena Persson, Niklas Arvidsson, Royne Zetterman

Dressyr: Jan Brink, Ulla Håkansson, Pether Markne, Mattias Jansson, Pia Fälth, Ingrid Jerlin-RS, Lotta Pettersson-RS


Fältttävlan: Katrin Norling, Johan Lundin, Maria Bredberg, Christoffer Forsberg, Anna Hassö


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards