fridarannar

Alla inlägg under juni 2010

Av Frida Rännar - 2 juni 2010 10:47


Nu är Strömsholmstävlingen och Lag SM för Umeå Ryttarförening inte långt borta.

Det är ju en fantastiskt rolig tävling att åka som åskådare på och jag och Malin har ju funderat om vi ska packa oss ner och se nånting. Massa shopping, massa fina hästar och massa duktiga ryttare. Får se hur det blir. Är ju tävlingar hemma också, Ponny på Surf.


Strömsholmstävlingen 3-6 juni 2010!



Strömsholmstävlingen är unik. Under en och samma helg samlas eliten inom dressyr, hoppning och fälttävlan på tävlingsbanorna vid Strömsholms Slott, Sveriges i särklass vackraste ridbanor.


Vi hälsar er varmt välkomna till  årets Strömsholmstävling 3 - 6 juni 2010!

Flera av våra elitryttare har redan anmält sig! Du kommer väl och hejar fram våra svenska ryttare?!


Hoppning: Linda Heed, Lotta Schultz, Helena Persson, Niklas Arvidsson, Royne Zetterman

Dressyr: Jan Brink, Ulla Håkansson, Pether Markne, Mattias Jansson, Pia Fälth, Ingrid Jerlin-RS, Lotta Pettersson-RS


Fältttävlan: Katrin Norling, Johan Lundin, Maria Bredberg, Christoffer Forsberg, Anna Hassö


Av Frida Rännar - 1 juni 2010 20:59

Min häst vann dyngtävlingen idag. Om det nu skulle finnas en förståss!?


  


Tog in honom direkt i duschen. Sen stod vi och käkade gräs medans han fick torka i solen. Undra om det är en myt att hästar inte ska soltorka? VArför skulle dom inte kunna klara av det? Människor kan ju.

Iallafall så när jag tar ut honom från vattenspiltan ut på stallplan så gör han (dyngsur som han är) JORDENS brall-serie. Han ställer sig rakt upp och vevar med frambenen. Skriker till och slår bakut. För er som vet så är det som oftast inte små sådana han gör. Och där står jag i ett ynka grimskaft fast i grimman. Tur att han lyssnar när jag blir arg iaf. Han gav sig direkt och började trava i sidled istället. Något laddad liten Grå häst?


Vidare från stallet. Käkade middag md Sandra. Sen en tur till Villanäs.

Nu hemma i mitt nystädade hem. Är verklien det bästa som finns att komma hem till. Ja....förutom familjen då.

Ser Tv med Flisan som gnager på sitt ben. Snart dags för att hämta hem Jocke.


vi hörs! 




Av Frida Rännar - 1 juni 2010 09:38

Full Rulle!

Ingen tid att vila. Men jag gillar det. Numera när Jackpot bara går och myser i hagen så har jag så mycket tid till annat.


Dessutom har jag bestämt mig för att lägga upp mitt liv lite mer efter mig själv och min familj hädanefter.

Mycket är på gång nu och det känns fantastiskt!


Storrensningen vi höll på med hemma som har varit ett projekt ett tag nu är färdigt. Igår var vi så effektiva en människa bara kan vara.

Direkt från jobbet till stallet. Jocke hjälpte. Tog med oss Linn till Fågelstigen. Hem, slängde i oss middag. Kastade på oss städgrejerna. Rensade igenom alla kläder. Hängde upp lite nya saker. Totalstädade allt. Badrummet helt genomskurat. Jag handskurade t.o.m golvet i hela lägenheten.

Så nu är vi ännu lite närmre så som vi vill ha det hemma.

Ett sista ryck till IKEA när jag ska åka med Grå igen den 15:e så borde vi vara klara.

Då känns det ju jätte bra att jag igår satt i planer på nytt boende. Jaja...Tur att saker och ting hänger med oss?!


Mitt i all rensning och städning så hann vi även ut och hämta papper hos papperskillen.


Utmattade damp vi ner i soffan vid halv 11 när vi var klara och konstaterade att nu är det endast 4 veckor kvar tills vi åker till Mallis.

Skönt!

Hur mycket ska man inte hinna göra innan dess?



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards