fridarannar

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Frida Rännar - 15 april 2010 22:22

Vilken tajming!

 

Hann precis innanför dörren hemma. Jocke slår om kanalen till svt24 där hoppningen visades ikväll och in på banan ropas precis Rolf-Göran. Det kallar jag tajming. Jag hade nämligen redan räknat med att missa allting då det tog längre tid i stallet än väntat.

Gick ju super för båda våra svenskar. Mest gillar jag Penelopes ridning. Hon är verkligen min "idol" om man fortfarande får lov att ha såna. (Bortsett från R-G B som alltid kommer vara en stil ikon för mig). Skönaste stilen tog Todd Minikus hem, avgjort av mig och Malin. härlig kille. Han intog lätt sits mot hinder 1 och där stod han. Hela banan på 14 hinder och två kombinationer. Samma sits innan hindret som över hindret. Men snabb tid hade han! 

 

Jag har avklarat ännu en Första Hjälpen kurs och det gick galant.

Känns ändå som att man håller tillbaka mer än om det vore i verkligheten när man övar på dockor.

 

Lilla Grå fick gå ute på banan idag på en riktig genomkörare. Jobbade mycket i galopp med öppna och sluta längs långsidan. Han har verkligen blivit stark där. Sen körde jag rakriktning och tagen bakdel på liten volt med rejäl ställning inåt. (Anna Hedbys mördarpass för oss). Han var superfin!

Sandra filmade lite. Lägger ut film imorgon.

Skulle rida lite på Levita men hon har fått lite hosta och snorar grönt så sandra tog det lite lugnt.

FÅr se om vet måste kolla henne. Isåfall kanske Jackpot behöver något han med. Kan man ge penicillin i förebyggande syfte?!   

 

Jag har idag anmält Vännästävlingen som är v 18. Det blir 1.10 , 1.20 Lördag 1.25 söndag.  Det blir nog bra. FÖrhoppningsvis blir det min sista 1.10 på ett tag nu.

 

Nä nu ska jag besöka sängen. Imorgon halv sju ringer väckarklockan för då har jag bestämt att jag ska hinna tvätta innan kl. 10!


TÄVLINGEN AV BILDEN

Jenny du var bäst. Det är Malin och Koriander "Korven" på SURF!


God natt på er


Av Frida Rännar - 15 april 2010 09:33

God Morgon!

Solig dag idag också. Underbart.

Sitter på jobbet nu och ska rivstarta dagen.

Ikväll har vi Första hjälpen kurs 18.30 Sen tänkte jag hinna med att trimma på Lilla Grå. Nu ska han stenhårt igång igen efter två veckors lunkande.


Fortsätt gissa på bilden!


  


Vi hörs senare...


  


Ovido - Quiz & Flashcards