fridarannar

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Frida Rännar - 21 april 2010 21:43


Imorgon tar jag tag i det här. Idag var värsta dagen hittills. Jag har hostat sönder hela min kropp känns det som. Finns ingen energi kvar. Nu vill jag veta vad som är fel på mig.

Det har pågått lite drygt 3 veckor nu men jag har inte trott det varit annat än lite förkylning. Jag tror verkligen jag har fel den här gången...Det blir bara värre och värre.

Hoppas jag får sova nånting inatt. Känns inte så just nu.


Det var ju tänkt träning ikväll i vanlig ordning men när jag sätter mig upp i sadeln känner jag att något inte känns rätt. Han tappar takten i traven och vissa steg är han oren. Verkligen inte likt honom och han som ALDRIG varit halt.

Det går ju lite funderingar i huvudet nu ska ni tro!

Men jag väljer att inte bli allt för upprörd. Han är inte varm, inte svullen ingen konstig puls eller ngt tecken alls på konstigheter. Även om nu det kunde ha hjälpt lite men jag tror antingen han sträckte sig i måndags när han gjorde sina sjuka luftsprång då jag longerade, eller så blev det lite för tufft  ute i skogen på det underlaget igår när Sandra red..Han kan ju också ha lekt i hagen..

Vilket som så är det säkert bättre eller bra imorgon. Ska undersöka saken mer imorgon då jag kan longera.


Har hunnit ta många promenader med Alicia runt och vid stallet. Hon älskar våren!

För att rätta mig lite ang. tidigare inlägg då jag fick en del kommentarer kring det så kan jag ju meddela att Nej, jag har inte en utrustning för varje väder och vind men Ja, jag väljer att döva och betsla upp Jackpot när utomhussäsongen drar igång och han mest bara latchar runt och springer i sidled för alla spöken. Allra helst när det blåser. Därav luvan.

Då var det sagt. Men Sebastian har nog en poäng att det sitter i oss människor för det gör det nog. Men huvudsaken är ju att vi löser problemen...   


Nu längtar jag efter Jocke som kan komma hem och ta hand om mig. Det är inte ofta jag tycker synd om mig själv men ikväll verkar vara en sån kväll.

Tv:n väntar sen lite mat när Jocke dyker upp.




Sov gott!

Av Frida Rännar - 21 april 2010 12:32

Sitter och funderar efter att jag precis svalt lunchen.


Nu börjar ju ute-säsongen och jag är nog väldigt optimistisk till att utrustningen som jag äntligen hittat som funkar toppen inomhus på lilla Grå inte alls kommer fungera utomhus.


Så här går han bäst inne.


  

  • Rakt Nova bett
  • Vanlig lösspänd nosgrimma
  • Ingen luva
  • Vanlig martingal
  • "vanliga" senskydd bak och fram
  • Lite längre sporrar

Förra utesäsongen hade jag inte alls hittat rätt på någonting tror jag och då jag verkligen försökte hitta det bästa slutade det med att jag testade allting samtidigt och det blev bara pannkaka.


I år tror jag på

  • Tvådelat gummibett (Som han annars alltid gått på och går på till vardags)
  • Vanligt träns (inte the difference som på bilden), med achengrimma och snokrem.
  • Luva
  • Ponnysporrar

Det är ju också så svårt nu när han utvecklats ännu ett steg i rätt riktning att veta hur han kommer vara just den här säsongen.

Man får väl säga att det kvarstår att se. Första tävlingen i Vännäs kan vi räkna med kaos tror jag.


Vad tror ni om min plan?


Av Frida Rännar - 21 april 2010 08:37

Onsdag morgon.


Har faktiskt fått sova ordentligt inatt.

Tog dubbel rekomenderad dos av hostmedicinen och då först kunde jag känna en viss skillnad. Inte så att det försvann helt men så pass att jag kunde somna till iallafall.


Nu sitter jag på jobbet. Har varit och tagit ut hästarna. Dom blev väldigt glada!

Åter till arbete!


Ovido - Quiz & Flashcards