fridarannar

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Frida Rännar - 29 april 2010 22:47

Då har vi precis kommit hem från Fågelstigen. Fått supergod grillad fläskfilé som Peter åstadkommit. God potatisgratäng med vitlöksböd till- Mums!


Till efterrätt Jockes egna gjorda tårta.  


På vägen hem stannade vi en stund hos Anne-Lis och Elsa (kisse). Klippte klorna på kisse som var JÄTTE vassa. Snäll som vanligt. Alicia och Elsa busade lite med varandra.


Nu har vi landat hemma och Alicia har dött i sängen hon är helt utslagen!


För övrigt så var vi väldigt effektiva i stallet. Linn red medans jag och Jocke mockade, fyllde vatten och "försökte" med ett ganska stort misslyckande att promenera Jackpot.

Från små-hagarna till stallet, dvs, 10 meter hann han göra fyra luftsprång och när vi skulle på promenaden så tog vi oss bara runt stallet sen tog vi inne vägen tillbaka. Hmm..inte lovande. Bara två veckor kvar. Suck!

Tror han får gå ute endast halvdag om han ska sparka och ha sig som han gjorde i hagen idag.


Nu lite bilder!

              

Av Frida Rännar - 29 april 2010 16:04


Jag vill och skulle verkligen behöva gå till frissan..


Jag hörde något om grillning och att Jocke gjort en så fin tårta som vi ska få ta del av ikväll. Blir nog att ta med Jocke till stallet så vi är riktigt snabba. Det där vill vi inte gå miste om.


Återkommer senare!



Av Frida Rännar - 29 april 2010 13:43

Har precis kommit från stan där jag och mamma varit på z-profil och kollat in sponsor prylar.

Finns otroligt mycket saker. Mycket som man skulle kunna tänka sig ha själv också. Vi hittade en fin glasskulptur som var rätt hög med lyse i. Vi konstaterade att en sån skulle vi kunna ha.  Ända tills vi såg prislappen.        

59 000 kr. Taget!   


Ikväll ska vi på fågelstigen då jockes mamma Anne-Lis fyller år. Innan det ska Linn och jag hinna göra stallet innan. Medans hon rider får jag borsta och pyssla på Lilla Grå.

Imorgon ska jag rensa skrubb så snart kommer en Till Salu lista dyka upp här med mycket saker. Håll koll!


Ovido - Quiz & Flashcards