fridarannar

Alla inlägg under april 2010

Av Frida Rännar - 25 april 2010 14:33


Har inte varit ut till lilla Grå ännu och ovissheten om hur han är för dagen är stor.

Jag har nästan ett kontroll-behov. Helst skulle jag vilja sova hos honom tills han blir bra. Han är full av energi men något stör honom fortfarande i vänster framben. Igår lika ren och fin i benet och iskall trots att jag har honom lindad dygnet runt nu. Han var ännu renare igår så det blir spännande se hur han är idag.

Fick höra något igår som jag inte vetat om tidigare. I Tisdags, alltså dagen innan han var halt så hade tydligen en eller flera hästar kommit lös vid hagarna och alla hästarna hade blivit tokiga. Varpå Jackpot är ju sällan sist att hänga på något sånt. Kanske hände något där? Underlaget i hagen var inte som bäst då.

Ja gissa om man funderar. Jag kommer fundera tills jag vet vad det är. Om jag nånsin får veta...


Nu är jag hos mamma och har precis varit med henne och flickorna på lite affärer. Fick mig ett par sommarskor av mamma. Toppen!

Tog en prommis med Alicia också.

Nu vilar jag mig själv och halsen inför kvällen träningar. På schemat står idag Banhoppning med kontroll, vägar och lydnad.


Nä nu åter till iphone!


Av Frida Rännar - 25 april 2010 11:25

Testar ýoutube från iPhone.






Av Frida Rännar - 24 april 2010 21:08

Sitter hos familjen på fågelstigen och ser på körslaget.

Hundarna har precis sprungit ute på bakgården. Alicia har jagat tennisboll och kommit fram till att det är jätte kul.


Dagen har bjudit på en tidig morgon på stallet för att ha träning för Sävar och kolla till lilla grå.

Hem för att snabbduscha och åka ut på v75 travet. Blev lite spel för Jocke och Peter. Man kan säga att dom både lyckades och lyckades inte,men kul var det :)

Roligast var ändå när vi skulle hem och tog vägen bakom Volvo och vi ser att dom har Poliskontroll och stoppar alla bilar. Som alltid blir man ju jätte stressad och vet inte om man är nykter eller inte. Men såklart var man det!

Det komiska i det hela var att jag hade mitt körkort hemma och blev ganska orolig men ser att dom inte kollar körkort. Precis när det är våran tur så skriker Polisen till "Han Sticker!", vänder sig om och slänger sig in i civilbilen som står bakom honom.

Då har en bil bakom Peter med familj sett Polisen framför, fått kalla fötter och tvärvänder om sin bil. Detta inte helt osynligt då alla andra står i ett led.Mycket troligt var han allt förutom nykter. Men Polisen fick nog tag i honom så snabb som han var iväg med blåljusen.

Det var roligt...men jag känner bara att, sätt dit dom så kanske dom lär sig. den här personen fick säkerligen lära sig en läxa. :)


Annars så har mamma bjudit på god mat idag igen och jag är fortfarande förälskad i min iPhone!

jag ska bara lära mig hur jag ska använda den också.


Nu åter till sällskapet!


Hej å Hå!


Av Frida Rännar - 24 april 2010 12:00

HAR PRECIS KOMMIT HEM FRÅN STALLET  LILLA GRÅ VAR REDAN IGÅR MYCKET BÄTTRE, HAN ÄR ONTEINTE HALT HALT LÄNGRE UTAN MER OREN. PÅ MORGONEN ÄR HAN STEL VILKET HAN ALDRIG ÄR aNNARS SÅ BARA DET KAN TYDA PÅ EN STRÄCKNING. BIRGER FÅR AVGÖRA PÅ MÅNDAG MEN TILLS DESS SÅ HÅLLER JAG STENKOLL! JAG ÄR SUPERNÖJD MED NYA TELEFONEN. TYCKER VÄLDIGT SYND OM DOM I MIN OMGIVNING SOM BARA SER MIG MED NÄSAN I DEN HELA TIDEN. SNACKA OM NYHETENS BEHAG. 

NU SKA JAG HOPPA I DUSCHEN, SEN ÅKER VI PÅ V75! HÖRS SENARE


HAN

Av Frida Rännar - 23 april 2010 20:23

SITTER PÅ BJÖRNVÄGEN. TESTAR BLOGGA FRÅN MIN NYA IPHONE! TROR JAG LYCKATS FÅ IN ETT INLÄGG DOCK MED CAPS LOCK PÅ. TROR JAG MÅSTE RINGA JENNY IGEN OCH FRÅGA HUR MAN EGENTLIGEN GÖR :) JAG ÅTERKOMMER PÅ EN  STUND MED ANDRA MYHETERNYHETER!

Av Frida Rännar - 22 april 2010 20:11


Verkligen jätte orutinerat.


Lilla grå är fortfarande inte bra. Vi har testat det mesta idag. Tagit av skon, klämt, letat puls, letat svullnad och känt igenom allt. Det finns inte ett enda tecken på vad det skulle kunna vara? Hur sjukt är inte det?

Med Camillas hjälp kan vi konstatera att det sitter lågt. Vilket skulle kunna vara en vrickning. Jag tycker han blev aningens bättre utan skon. Vi hittade två hål i hans sula som var relativt djupa. Eftersom han går med silikonsulor så måste det kommit in ngt som tryckt för han har aldrig haft sådär förut. Frågan är ju bara om det är det han har ont av?

Snacka om att jag känner mig hjälplös... Jag är så fruktansvärt orutinerad på hältor så det finns inte. Jag har alltid haft sån tur med mina hästar som sällan varit sjuka. Men jag har ringt olika veterinärer bara för att få höra olika saker och dom flesta trodde på hovböld. Men han reagerar inte med visitertång? Fick iaf lära mig att dom INTE behöver ha varken puls eller värme iaf för att det ska vara en böld.

Det konstiga med allt det här är också att han ligger snäppet över normal temp. jag skulle inte säga att han har feber men klart mer än han brukar ligga på.


Vi har iallafall uteslutit det som skulle kunna vara Akut. Är så rädd att dra ut på något om det är akut men veterinären lugnade mig.

Antingen ger jag honom till på måndag om det är en sträckning eller vrickning  eller så får Birger kolla på honom imorgon.

Är det ngt allvarligt så sätter jag mig i lastbilen och kör till Sundsvall för en genomkoll.


Jackpot är iallafall i gott mod och väldigt på G...


För övrigt så var jag hos läkaren idag. Fick med mig två hostmediciner hem på recept och nu hoppas jag på dunder mirakel för min hals är så slut!

Mamma har bjudit på middag idag, det tackar vi för. Nu ska jag vara lite social i Tv-soffan.


Om ni har någon  ide på vad min häst kan ha gjort/råkat ut för så är allas röst mer än hjärtligt välkommen!


Over and out

Av Frida Rännar - 22 april 2010 09:35


Sol idag igen! Helt otroligt. Jag älskar sol...


Raffsar igenom gamla bilder som snabbast och hittar en på Alicia när hon var någonstans runt 10-11 vekor. Vi hade precis ätit middag och då skulle hon alltid komma upp i famnen för att få sova en stund. Den här gången hos mamma. Bedårande valp...

  

Det var tider de..   


Hostan ger fortfarande inte med sig, sovit jätte dåligt och fick igår när jag precis somnat första gången en till Kräk-hostatack.

Snälla låt mig slippa nu...


Jag återkommer!

Av Frida Rännar - 21 april 2010 21:43


Imorgon tar jag tag i det här. Idag var värsta dagen hittills. Jag har hostat sönder hela min kropp känns det som. Finns ingen energi kvar. Nu vill jag veta vad som är fel på mig.

Det har pågått lite drygt 3 veckor nu men jag har inte trott det varit annat än lite förkylning. Jag tror verkligen jag har fel den här gången...Det blir bara värre och värre.

Hoppas jag får sova nånting inatt. Känns inte så just nu.


Det var ju tänkt träning ikväll i vanlig ordning men när jag sätter mig upp i sadeln känner jag att något inte känns rätt. Han tappar takten i traven och vissa steg är han oren. Verkligen inte likt honom och han som ALDRIG varit halt.

Det går ju lite funderingar i huvudet nu ska ni tro!

Men jag väljer att inte bli allt för upprörd. Han är inte varm, inte svullen ingen konstig puls eller ngt tecken alls på konstigheter. Även om nu det kunde ha hjälpt lite men jag tror antingen han sträckte sig i måndags när han gjorde sina sjuka luftsprång då jag longerade, eller så blev det lite för tufft  ute i skogen på det underlaget igår när Sandra red..Han kan ju också ha lekt i hagen..

Vilket som så är det säkert bättre eller bra imorgon. Ska undersöka saken mer imorgon då jag kan longera.


Har hunnit ta många promenader med Alicia runt och vid stallet. Hon älskar våren!

För att rätta mig lite ang. tidigare inlägg då jag fick en del kommentarer kring det så kan jag ju meddela att Nej, jag har inte en utrustning för varje väder och vind men Ja, jag väljer att döva och betsla upp Jackpot när utomhussäsongen drar igång och han mest bara latchar runt och springer i sidled för alla spöken. Allra helst när det blåser. Därav luvan.

Då var det sagt. Men Sebastian har nog en poäng att det sitter i oss människor för det gör det nog. Men huvudsaken är ju att vi löser problemen...   


Nu längtar jag efter Jocke som kan komma hem och ta hand om mig. Det är inte ofta jag tycker synd om mig själv men ikväll verkar vara en sån kväll.

Tv:n väntar sen lite mat när Jocke dyker upp.




Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards