fridarannar

Alla inlägg under april 2010

Av Frida Rännar - 21 april 2010 12:32

Sitter och funderar efter att jag precis svalt lunchen.


Nu börjar ju ute-säsongen och jag är nog väldigt optimistisk till att utrustningen som jag äntligen hittat som funkar toppen inomhus på lilla Grå inte alls kommer fungera utomhus.


Så här går han bäst inne.


  

  • Rakt Nova bett
  • Vanlig lösspänd nosgrimma
  • Ingen luva
  • Vanlig martingal
  • "vanliga" senskydd bak och fram
  • Lite längre sporrar

Förra utesäsongen hade jag inte alls hittat rätt på någonting tror jag och då jag verkligen försökte hitta det bästa slutade det med att jag testade allting samtidigt och det blev bara pannkaka.


I år tror jag på

  • Tvådelat gummibett (Som han annars alltid gått på och går på till vardags)
  • Vanligt träns (inte the difference som på bilden), med achengrimma och snokrem.
  • Luva
  • Ponnysporrar

Det är ju också så svårt nu när han utvecklats ännu ett steg i rätt riktning att veta hur han kommer vara just den här säsongen.

Man får väl säga att det kvarstår att se. Första tävlingen i Vännäs kan vi räkna med kaos tror jag.


Vad tror ni om min plan?


Av Frida Rännar - 21 april 2010 08:37

Onsdag morgon.


Har faktiskt fått sova ordentligt inatt.

Tog dubbel rekomenderad dos av hostmedicinen och då först kunde jag känna en viss skillnad. Inte så att det försvann helt men så pass att jag kunde somna till iallafall.


Nu sitter jag på jobbet. Har varit och tagit ut hästarna. Dom blev väldigt glada!

Åter till arbete!


Av Frida Rännar - 20 april 2010 20:00

Sitter framför tv:n. Blir inget stall för mig idag. Jag hostar och hostar hela tiden. Måste bli av med det här. Jag har ju inte tid att bli sjuk nu heller.

Sandra ställer upp för att motionera Lilla Grå. Jag hade planerat en mysig hemmakväll med Alicia. Vaknade precis nu, har sovit sen klockan 5. Nu försöker jag få i mig lite mat. Alicia bevakar mig noggrant. Hon är fullt medveten om att matte är duktig på att söla. Är Jocke hemma så sätter hon sig alltid ändå bredvid mig och väntar på att något ska falla.


Svar på Kommentar:

Johanna- Nä det hade inte kunnat bli bättre på något annat sätt. Dom är gjorda för varandra. Det komiska som alla bör veta är ju också att för 1,5 år sen satte jag upp Linn hemma på våran gård på ridbanan på Roberta. Då var hon 8,5 år och nybörjare. Idag rider hon LA höjder och tävlar mot dom som varit med betydligt längre. Jag har sagt ända sen den dagen hon satt på Roberta att den här ungen ska ni satsa på. Hon kommer bli något väldigt över det vanliga. Jag chockas än idag över hur rätt jag hade.

Idag är hon nog mer tävlingsmänniska än jag någonsin kommer lyckas bli.

 

Jenny- Såg att hon var i VK också :)

 

Ser på Tv:n nu om Stenmark, på "hans" tid. Undra om han själv ens kan förstå hur sjukligt stor han var. DÅ butiker ställde upp tv-apparater i skylt fönstren, skolorna stängdes...allt detta för att alla skulle få se honom åka.

Häftigt!

Tänk en stenmark i Ridsporten. RG B och Malin Baryard är ju stora (tom mormor och morfar och farmor tittar) men så stora som Stenis blir de nog aldrig.

Vad tror ni?

 

Nu vila lite till...

 

 

 

Av Frida Rännar - 20 april 2010 14:26

Jag får inte glömma Gratulera lilla Linn som tog hem priset som

"årets Nykomling" på Roadshowen igår.


Grattis Linn!

 

  

 

  

Av Frida Rännar - 20 april 2010 09:37


Usch... Inatt har jag verkligen hostat lungorna av mig. Har fått någon timmes sömn bara. Det slutade med att jag ssomnade med en halstablett i munnen för att inte hosta så jag nästintill kräktes. Då först kunde jag somna till.

Trots att jag har varit uppe ett tag nu och druckit och fikat så retar det fortfarande jätte mycket i halsen. Hur länge ska det sitta i det här?

Jag har laddat upp med halstabletter och vatten för dagen.


Är iaf på jobbet nu. Har fått eget kontor för första gången i mitt liv.


På lunchen ska jag hinna göra massa ärenden. Återkommer med vilket senare :)


Hosteli Host!

Av Frida Rännar - 19 april 2010 22:48

Då var det kväll igen.

Sitter i soffan med vad vi åter igen kan kalla kvällsfika/middag. Men inte lunch för det har jag faktiskt ätit idag. Blev bjuden av Sussi på Indisk mat. Det var något speciellt. Men väldigt gott. Svårast var att veta vad på menyn man kanske skulle tycka om. Blev Tandori Kyckling. Mums!

Alicia lyckades på något sätt komma upp på bordet när vi lämnat lite rester för att gå ut i butiken. Jag hör att hon äter på något i fikarummet. Tror ni inte hon svalt ett helt kycklingben!!!

Är det något jag lärt mig så är det att hundar absolut inte får äta de 3 F:en. Fågel-, Fisk- och Fläskben...

Gissa om hjärtat stannade.   Hade jag kunnat göra magpumpning på henne så hade jag gjort det. Hon skämdes när jag kom in och rullade ihop sig på backen. Strax efter kom en stor RAP. Hehe. Hon andas och lever och har precis ätit upp middagen så hon mår nog bra. Men vi kommer ha ögonen på henne. Hundrackare.


Nu har jag iaf precis kommit från stallet (vanlig ordning). Hoppade Wendela ikväll. Hon var mer än överladdad. Men riktigt fin!

Lilla Grå var taggad till tusen. Longering  inspänd stod på schemat.Skrämde bort dressyrryttare från banan när han drog igång sin egen serie av vad jag och Anna kom fram till inte går att sätta ord på. Han hoppade rakt upp och slog de största bakutsparkar en häst kan göra. Sen var han riktigt fin. Går så himla bra när man verkligen får ner och ut nacken på honom och låter han trava på ordentligt. Stjärnhästen   


Komentarer:

Morbror tyckte iPhone var toppen. Han har sällan fel.

Andra tyckte den var svår att sms:a på då man måste titta på tangenterna.

Annan visste av andra att den var super.

 

Jag själv känner nog att jag kan offra att inte sms:a när jag kör bil om jag införskaffar en. Jag försöker ändå stressa ner mitt liv så det kanske vore en bra anledning. Jag komemr annars snart åka ut för en olycka. (enligt min mamma)

 

Hmm.. Kort slutsats. Jag måste ha en!

 

Nu ska jag visa några minuter kvalitetstid till min sambo och Jycke som myser i soffan.

 

So Long!

  



Av Frida Rännar - 19 april 2010 10:04


Vill ha en iPhone nu.

Är  så less på min Ultra Touch. Funderar allvarligt på att byta.

Ni som har en iPhone. Vad tycker ni om den?


  


Nu ska jag åka till jobbet.

Ikväll blir det träning med Wendela och longering för Jackpot.


Hej sålänge!

  

Av Frida Rännar - 18 april 2010 21:14


Kom nyss hem från stallet. Jocke hämtade mig och på vägen hem köpte vi Pizza. Var vrålhungrig egentligen redan när vi var och fikade hos Jesper med farmor. Kommer dit och ser att hela bohaget welam-Nyström också bjudit in sig på fika. Kul att träffa dom som snabbast.

Lucas imponerade på mig iaf med att kunna iphone bättre än mig. Helt sjukt. När han är fyra då kommer han vilja ha en egen! Nu är han 2,5 år..

Tryckte i mig lite kladdkaka samtidigt som jag och Jenny såg hästhoppningen. Gick ju sådär för oss.. men men..

När dom sen berättade att dom skulle äta Pizza till middag blev jag inte alls sugen. Problemet var ju bara att jag låg 3 timmars träning bort innan jag skulle hinna äta...

Därför kan jag ärligt säga att Pizzan var rätt god nu såhär 5,5 tim senare.

Jocke i vanlig ordning har hunnit svälja hela sin pizza och jag är inne på triangel 2. Snart går han nog in på min också..


Min hals svider. Den var inte bra innan kvällen och med tre timmars skrik så känns det inte speciellt mkt bättre. Jag tror seriöst jag åkt på "askhosta" , har aldrig hostat så här konstigt förut?!


Svar på Kommentar:

Dom finns att köpa hos www.jacson.se (skapa log in för att komma åt websidan)

Tror dom ligger kring 400 kr, lite beroende på vilken modell man vill ha. Jag ska iaf ha ett par till sommaren. Tydligen ska dom sitta jätte bra. Sköna att ha när man rider också!

 

Måste också tillägga att vi bestämt oss för semester utomlands i sommar igen. Den här gången med familjen Lindeberg-Wennström. Vi åker ner och invaderar deras båt. Känns hur kul som helst. Värme Värme...sola sola..!


Alicia Har för övrigt inte ätit på två dagar nästan och sitetr bredvid mig nu. Vi bestämde oss tidigare idag för att vänta ut henne då vi skämt bort henne med massa god mat. Torrfodret duger inte.

Jocke har suttit och vridit på sig och tyckt så synd om henne...Nu kunde han inte hålla sig längre och åkte för att hitta något som hon äter. Det gick ju jätte bra...Haha. Tydligen är det en fas i livet i hennes ålder som dom flesta går igenom..


Nu ska jag äta upp min del av Pizzan som är kvar. Inser att det var mkt jag hade på hjärtat ikväll...

Wallander Wallander

Hej svejs!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards